BYPASS στον Κηφισό

Πρόταση για αποσυμφόρηση Κηφισού μέσω νέου αυτοκινητόδρομου από Αττική Οδό
15:09 - 14 Δεκεμβρίου 2023

Καθημερινά εκατομμύρια πολίτες της Αθήνας ταλαιπωρούνται στους φρακαρισμένους από την κίνηση δρόμους, χιλιάδες εργατοώρες χάνονται μέσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, ενώ ειδικά στον Κηφισό η κατάσταση έχει γίνει απελπιστική και συγκεκριμένα το πρωί και το απόγευμα, καθώς οι οδηγοί περνούν έως και πέντε φορές περισσότερο χρόνο για να τον διασχίσουν.

Κι όμως, λύσεις υπάρχουν. Όχι μαγικές, αλλά πολύ συγκεκριμένες και μάλιστα αναλυτικά κατατεθειμένες από τις ίδιες τις κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας ήδη από την περασμένη άνοιξη. Δεδομένης της βούλησης του ίδιου του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, το ερώτημα είναι αν και πότε θα βγουν από τα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών.

Η μελέτη

Ίσως μία από τις σημαντικότερες μελέτες που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο του νόμου 4903/2022, με τον οποίο δόθηκε στις κατασκευαστικές εταιρείες η δυνατότητα να προτείνουν νέα έργα αξίας άνω των 200.000.000 ευρώ, να είναι αυτή για την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα.

Την πρόταση έχει καταθέσει ως ΣΔΙΤ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και -σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο του ομίλου, Πέτρο Σουρέτη- είναι αυτή που μπορεί να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία στον Κηφισό, παρέχοντας μια σημαντική εναλλακτική όδευση «τόσο στα ΙΧ που μετακινούνται εκτός Αθηνών όσο κυρίως στα αναρίθμητα βαρέα οχήματα και φορτηγά που μεταφέρουν προϊόντα και εμπορεύματα. Το αποτέλεσμα θα είναι να απελευθερωθεί χώρος για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, να αυξηθούν οι ταχύτητες οδήγησης και να αποσυμφορηθούν σε μεγάλο βαθμό και άλλοι παράπλευροι δρόμοι της πρωτεύουσας».

Πέτρος Σουρέτης εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η πρόταση για νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Οινοφύτων αφορά τη σύνδεση του δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού -η διαχείριση της οποίας περνά στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- και των νότιων οδικών αξόνων της χώρας με την περιοχή βόρεια των Οινοφύτων. Με τον νέο άξονα θα παρακάμπτεται το ήδη βεβαρημένο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου της Αττικής και θα εξυπηρετείται η άμεση σύνδεση των σημαντικών βιομηχανικών περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσου Πεδίου, καθώς και του εμπορευματικού λιμένα Πειραιά.

Η πρόταση προβλέπει την εκκίνηση του αυτοκινητόδρομου από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού στην περιοχή του Αγίου Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και το τέλος του στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων, με συνολικό μήκος περίπου 40 χιλιομέτρων.

Τι προβλέπεται

Σύμφωνα με την εν λόγω πρόταση, προβλέπονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.

«Λύσεις όπως αυτή μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό του Λεκανοπεδίου», ανέφερε χθες ο κ. Σουρέτης στο συνέδριο του «Οικονομικού Ταχυδρόμου», προσθέτοντας πως υπάρχει ήδη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ώστε τέτοια έργα, που διαθέτουν χαρακτηριστικά καινοτομίας και πολυπλοκότητας, συμβάλλουν στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της εθνικής οικονομίας και μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, συμβάσεων παραχώρησης και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), να γίνουν πραγματικότητα.