«Άμα πεθάνεις, θα… κυνηγάμε τα παιδιά σου»

Καταγγελία για απίστευτη χυδαιότητα εισπρακτικής εταιρείας και μάλιστα σε συνεπή δανειολήπτη
18:09 - 6 Δεκεμβρίου 2023

Ούτε ένα εικοσιτετράωρο δεν χρειάστηκε να περάσει για να δικαιωθεί η επιλογή της κυβέρνησης να εισαγάγει αυστηρούς κανόνες στη λειτουργία και την ανάγκη διαφάνειας εκ μέρους των εταιρειών-διαχειριστών δανείων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση δανειολήπτη, ο οποίος, παρότι ρύθμισε τις δόσεις του δανείου του και ήταν στρατηγικός… καλοπληρωτής, δεν γλίτωσε από τις απειλές των υπαλλήλων εισπρακτικής εταιρείας, που ξεπέρασαν τα όρια της χυδαιότητας.

Όπως καταγγέλλεται, ο καταναλωτής δεχόταν τακτικά κλήσεις από την εισπρακτική εταιρεία για να πληρώσει αυτά που… ήδη πλήρωνε, αλλά το ποτήρι ξεχείλισε όταν από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής άκουσε την εξής φράση: «Τι νομίζετε ότι θα συμβεί, αν η οφειλή μεταβιβαστεί στα παιδιά σας, κύριε; Μακάρι να ζήσετε χίλια χρόνια, αλλά αν φύγετε από τη ζωή πιστεύετε ότι η οφειλή θα διαγραφεί; Νομίζετε πως δεν θα μεταβιβαστεί στους νόμιμους κληρονόμους;»! Αμέσως ο δανειολήπτης έκανε καταγγελία στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Βαριές «καμπάνες»

Χθες η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης επέβαλε βαριά πρόστιμα σε δύο εταιρείες-διαχειριστές δανείων:

1.Στην doValue Greece 435.000 €, επειδή προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις για ενημέρωση οφειλετών περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση που τηρούνταν, επιδεικνύοντας προσβλητική συμπεριφορά με χρήση καταφανώς προσβλητικών εκφράσεων εναντίον οφειλέτη κατά την ενημέρωσή του περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής.

2.Στη Cepal Hellas 235.000 €, επειδή προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις οφειλέτη περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής, χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση αυτής, καθώς και σε ενέργειες αναγκαστικής εκτέλεσης με έκδοση διαταγής πληρωμής κατά του οφειλέτη, παρά το γεγονός ότι η οφειλή είχε υποβληθεί σε ρύθμιση βάσει δικαστικής απόφασης και τηρούνταν απαρέγκλιτα, ενώ προχώρησε και σε αναθέσεις εντολών σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ενημέρωση των οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, οι οποίες είχαν υποβληθεί σε δικαστική ρύθμιση και τηρούνταν απαρέγκλιτα.

Η νομική πλευρά

«Το πρόβλημα με αυτές τις εταιρείες είναι ότι δεν ενημερώνονται τα συστήματα μεταξύ τους. Εσύ έχεις κάνει μια ρύθμιση με έναν υπάλληλο, την άλλη μέρα σού τηλεφωνεί υπάλληλος από άλλο τμήμα που δεν βλέπει στον υπολογιστή του τον διακανονισμό», εξηγεί στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» η έμπειρη δικηγόρος Άννα Κορσάνου, διευκρινίζοντας πάντως ότι «ρητά ο νόμος επιβάλλει να έχουν σωστή οργανωτική δομή για να πάρουν άδεια».

Η δικηγόρος Άννα Κορσάνου,

Η κυρία Κορσάνου έχει χειριστεί αντίστοιχη υπόθεση που έφτασε στα δικαστήρια. Ο πελάτης της πλήρωνε κανονικά τις δόσεις του ρυθμισμένου χρέους, όμως συνεχώς λάμβανε τηλεφωνικές κλήσεις από εισπρακτική εταιρεία, ενώ του έστειλαν και εξώδικο! Η κυρία Κορσάνου έχει δικαστική απόφαση υπέρ του πελάτη της, στην οποία αναφέρεται ως αιτία των ατοπημάτων της εισπρακτικής εταιρείας το οργανωτικό χάος.

Ο νέος νόμος

Χθες ψηφίστηκε το νομοσχέδιο που προσπαθεί να βάλει κανόνες στη συμπεριφορά των εισπρακτικών. «Ο νέος νόμος εντάσσει και διαδικασία παραπόνων στην ιστοσελίδα της κάθε εταιρείας. Μπορείς να υποβάλλεις σε ειδική φόρμα το παράπονό σου. Αυτοί οφείλουν να απαντήσουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αν δεν το κάνουν, απευθύνεσαι στην Τράπεζα της Ελλάδος και σίγουρα στο υπουργείο Ανάπτυξης», εξηγεί η Άννα Κορσάνου.