Λήγει σε τρεις ημέρες (στο τέλος του μήνα) η προθεσμία που έχει δώσει το υπουργείο Ανάπτυξης στους προμηθευτές να εντάξουν τα προϊόντα τους στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και από τον αρχικό στόχο των 500 ειδών ήδη πλησιάζουμε τους 1.000 κωδικούς.
Αυτή ήταν η πανηγυρική έκφανση της χθεσινής σύσκεψης του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα με τους εκπροσώπους των σουπερμάρκετ. Με το κεφάλαιο αυτό να βαίνει προς το τέλος του, έχει ανοίξει πλέον το επόμενο που αφορά τις παραπλανητικές προσφορές.
«Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι θέλει να πετύχει το υπουργείο Ανάπτυξης με τη νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει, η οποία θα έρθει σύντομα είτε με τη μορφή υπουργικής απόφασης είτε ως διάταξη», εξήγησε στην «Α», ο γενικός διευθυντής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε «αμοιβαία κατανόηση», ενώ όλες οι πλευρές αντάλλαξαν απόψεις και υπέβαλαν προτάσεις οι οποίες θα αποτελέσουν βάση αποφάσεων ενόψει ενός δεύτερου κύκλου συναντήσεων του υπουργού με τους εκπροσώπους της αγοράς, τις επόμενες μέρες.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στις προσφορές «1+1 δώρο», ειδικά όταν αυτές παραμένουν στα ράφια των σουπερμάρκετ πολλούς μήνες – σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το ένα έτος. «Σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε για έκπτωση αλλά για παραπλάνηση», συμφώνησαν οι ομοτράπεζοι στη σύσκεψη.
«Είχαμε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ», δήλωσε ο Κώστας Σκρέκας, για να προσθέσει πως «αδιαμφισβήτητος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την αγοραστική δυνατότητα όλων των καταναλωτών, ιδίως των πιο ευάλωτων, εντός των συνθηκών που δημιουργεί η εισαγόμενη ακρίβεια. Επίσης, να ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων προς όφελος του υγιούς επιχειρηματικού ανταγωνισμού και της θωράκισης του καταναλωτικού κοινού».
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα μεσολαβήσει μια ακόμη σύσκεψη με τους προμηθευτές, πριν επαναληφθεί η συνεννόηση με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ (στη σύσκεψη μετείχαν ο Αριστοτέλης Παντελιάδης της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ ως πρόεδρος ΔΣ της ΕΣΕ, ο γενικός γραμματέας Κώστας Μαυροειδής του ΓΑΛΑΞΙΑ και ο γενικός διευθυντής της Ένωσης, Απόστολος Πεταλάς).
Το ερώτημα που γεννήθηκε στο μέσο της προηγούμενης εβδομάδας έβαζε τα σουπερμάρκετ στο στόχαστρο: Γιατί δεν κάνουν κι οι αλυσίδες προσφορές και αφήνουν στους προμηθευτές την πρωτοβουλία; Την απάντηση δίνει μέσω της «Α» ο Απόστολος Πεταλάς:
«Γίνονται, λόγω ανταγωνισμού, πολλές προσφορές τόσο απευθείας από τους προμηθευτές όσο και μέσω των μέτρων του υπουργείου Ανάπτυξης (π.χ. «Μόνιμη Μείωση Τιμών», «Καλάθι Χριστουγέννων), με αποτέλεσμα τα σουπερμάρκετ να μην έχουν πολλά περιθώρια να μπουν στην ίδια λογική. Το ερώτημα είναι αν αυτό που παρουσιάζεται σαν προσφορά, είναι;».
«Ιπτάμενες» γαλοπούλες και εορταστικό καλάθι με περσινές τιμές
Ιδιαίτερα φιλόδοξος είναι ο σχεδιασμός για το φετινό «Καλάθι των Χριστουγέννων», που θα βρίσκεται στα σουπερμάρκετ το πρώτο δεκαήμερο -εκτός απροόπτου- του Δεκεμβρίου.
Στη σύσκεψη όλοι «συμφώνησαν» ότι τα προσφερόμενα προϊόντα δεν θα ξεπεράσουν τις περσινές τιμές – «δεδομένων των φετινών κοστολογίων, αυτό θεωρείται έκπτωση», λέει στην «Α» παράγοντας της αγοράς. Εδώ, όμως, υπάρχει ένα αγκάθι. Τα εισαγόμενα προϊόντα. Κυρίως η γαλοπούλα, που θα έρθει από την Ευρώπη και αναμένεται να «καίει»!
nkaramanou@gmail.com