Ρύθμιση με «χαμηλή τιμή κάθε μέρα» αντί προσφορών

Με 770 κωδικούς η «μόνιμη μείωση»
19:30 - 15 Νοεμβρίου 2023

Μεγάλη παραμένει η ανταπόκριση των εταιρειών-προμηθευτών της αγοράς για την πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Μέχρι και τη Δευτέρα, τα προϊόντα που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία ήταν συνολικά 770, ξεπερνώντας κατά πολύ τον αρχικό στόχο των 500 προϊόντων. Τώρα, για τη συνέχεια, το υπουργείο Ανάπτυξης «βλέπει» τον αριθμό 1.000.

Τα προϊόντα αυτά αφορούν 37 βασικές κατηγορίες, ενώ μέχρι στιγμής έχουν ανταποκριθεί 62 εταιρείες. Τη μεγαλύτερη μείωση (10%) καταγράφουν μεσοσταθμικά τα άλευρα (συμμετέχουν 26 προϊόντα). Ακολουθούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με μείωση 9% (20 προϊόντα), χυμοί και ροφήματα 8% (27 προϊόντα), ενώ τη λίστα συμπληρώνουν ζυμαρικά, κρέας, έλαια και λίπη, όσπρια, βρεφικά είδη, καφές, ροφήματα κ.ά.

Το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει ένα ακόμη όπλο στη μάχη κατά της ακρίβειας: την καθημερινά χαμηλή τιμή. Στα πρότυπα της λιανικής αγοράς τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης σε χώρες του εξωτερικού, όπου το everyday low pricing έχει αντικαταστήσει τις ολιγοήμερες εκπτωτικές δράσεις, όπως αποκάλυψε ο Κώστας Σκρέκας, είναι στα σκαριά νομοθετική πρωτοβουλία που θα ρυθμίζει το θεσμικό πλαίσιο των προσφορών σε αυτή την κατεύθυνση. Με τη νέα μεταρρύθμιση επιδιώκεται να μπει φρένο στις εκατοντάδες προωθητικές ενέργειες στα ράφια των σουπερμάρκετ το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Όπως είπε ο υπουργός, στόχος είναι να περάσουν οι μειώσεις στο ίδιο το προϊόν με το καθεστώς μονιμότητας και όχι προσφορών που κάθε λίγο αλλάζουν. Έτσι, για παράδειγμα, αντί για συσκευασίες προϊόντων 1+1 προσφερόμενα ανά δεκαήμερο, τα σουπερμάρκετ θα καλούνται να προχωρούν σε μονιμότερες πρωτοβουλίες μειωμένης τιμής ανά συσκευασία.