«Πράσινη» ρότα με έμφαση στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου χαράσσει ο ναυτιλιακός όμιλος εταιρειών του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη αλλάζοντας ριζικά την αναπτυξιακή στρατηγική του, καθώς πλέον το βάρος πέφτει στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της μεταφοράς ενέργειας.
Η Capital Product Partners ανακοίνωσε επίσημα χθες συμφωνία – «ομπρέλα» με την Capital Maritime και την Capital GP η οποία περιλαμβάνει την εξαγορά 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG από την Capital Maritime, έναντι συνολικού τιμήματος 3,13 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συνεργασία, υπό την επωνυμία Capital New Energy Carriers L.P., καθίσταται η μεγαλύτερη εισηγμένη ιδιοκτήτρια πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ενώ τοποθετείται στις επίλεκτες ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς, καθώς θα είναι μία από τις πέντε μεγαλύτερες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια.
Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα και, σύμφωνα με τον όμιλο, αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd., η LNG Marine Transport Limited.
Σημαντικά οφέλη
Με την απόκτηση των 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG, που θα παραδοθούν από φέτος έως το 2027, δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς. Στα οφέλη της νέας στρατηγικής της κίνησης περιλαμβάνονται η σημαντική αύξηση των συμβολαιοποιημένων ταμειακών ροών στα 2,5 δισ. δολάρια, η αύξηση της διάρκειας των ναύλων και η μείωση της ηλικίας του στόλου της.
Η στρατηγική αυτή κίνηση δεν αναβαθμίζει μόνο τον στόλο της CPLP με προηγμένα πλοία LNG, αλλά αναδεικνύει την εταιρεία σε πρωταγωνιστή στην αγορά της ναυτιλίας καθαρότερων καυσίμων.
Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη για την CPLP που πλέον θα διαθέτει τον μεγαλύτερο και νεότερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG εξοπλισμένων με δίχρονες μηχανές τύπου MEGA με ισχυρό περιβαλλοντικό χαρακτήρα και υψηλές αποδόσεις, εξασφαλίζοντας:
* Πιο αποτελεσματική πρόωση – εξοικονόμηση έως και 100 tn καυσίμου την ημέρα
* Μεγαλύτερη αποθηκευτική δυνατότητα – 174k cbm έναντι 145k cbm ή 160k cbm
* Χαμηλότερο σημείο βρασμού – 0,03% έναντι 0,15% ημερήσια εξάτμιση φορτίου που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξοικονόμηση πόρων
* Χαμηλότερα κόστη μακροχρόνιας συντήρησης
* Συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.
Καλογηράτος: Νέα εποχή
Ο κ. Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital GP L.L.C., εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, χαρακτηρίζοντάς τη ως μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, η οποία θα εισαγάγει την Capital Product Partners L.P. σε μια νέα εποχή με εξαιρετικά σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον.
Εκτίμησε ότι η κίνηση αυτή θα ενισχύσει την επενδυτική ελκυστικότητα της εταιρείας αλλά και τα οικονομικά και ποιοτικά μεγέθη της, με τα συμβολαιοποιήμενα έσοδα να αυξάνονται κατά 87%, στα 3,1 δισ. δολάρια, τη διάρκεια της ναύλωσης να υπολογίζεται σε 7,2 έτη από την ημερομηνία κλεισίματος και τη μέση ηλικία του στόλου να μειώνεται στα 3,2 χρόνια μέχρι να παραδοθούν όλα τα πλοία LNG το 2027. Υπογράμμισε τέλος την πλήρη υποστήριξη της Capital Maritime στο όραμα και τη δέσμευση της Capital Product Partners L.P. να μετεξελιχθεί σε μια εταιρεία απολύτως προσηλωμένη στο LNG και την ενεργειακή μετάβαση.
«Η Capital Product Partners L.P. βαδίζει προς μια νέα εποχή με στρατηγική εστίαση στην αναπτυσσόμενη αγορά LNG, ενώ ταυτόχρονα διευρύνει το όραμά της για την ενεργειακή μετάβαση, αντανακλώντας τη δέσμευσή της στην προσαρμογή και στην καινοτομία στον τομέα της ναυτιλίας», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners.
Η χρηματοδότηση της επένδυσης
Η Capital Product Partners L.P., με την υποστήριξη του βασικού μετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει ήδη χρηματοδότηση ύψους 500.000.000 μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.
Η Συμφωνία περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσφοράς Δικαιωμάτων, η οποία θα ξεκινήσει στις 27 Νοεμβρίου 2023 και θα ολοκληρωθεί στις 13 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων. Όλοι οι κάτοχοι Κοινών Μονάδων, με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συνδρομής για να αγοράσουν μία Κοινή Μονάδα, σε τιμή συνδρομής 14,25 – 14,50 δολαρίων ανά ολόκληρη μονάδα.
Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλες τις μερίδες που δεν έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.
Στο πλαίσιο αυτό, με την οριστικοποίηση της Συμφωνίας, θα διερευνήσει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παράλληλα, εξασφαλίζει Δικαίωμα Πρώτης Άρνησης («ROFR») για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων δύο πρωτοποριακών πλοίων μεταφοράς αμμωνίας («VLACs») και δύο πλοίων υγρού CO2 («LCO2s») που έχουν παραγγελθεί από την CMTC.