Υπάρχει μία στήλη στο εξαιρε-τικά δημοφιλές για τις νεότε-ρες γενιές TikTok, με «κωδι-κό» GRWM. Τι σημαίνει αυτό; Get Ready With Me ή, σε ελεύθερη από δοση, θαυμάστε με την ώρα που ετοι-μάζομαι, ντύνομαι, βάφομαι, μεταμορ-φώνομαι, για να κερδίσω likes, σχόλια και καινούργιες χορηγίες. Και τώρα που μόλις ολοκληρώθηκε η Εβδομάδα Μό-δας στο Παρίσι, είδαμε τα μέσα κοινω-νικής δικτύωσης να φλυαρούν, με νε-αρές ινφλουένσερ να μας δείχνουν τι ρούχα και αξεσουάρ τους έστειλαν απόιστορικούς οίκους στο νούμερό τους για να φορέσουν και να φωτογραφη-θούν στο Λούβρο, στον σιδηροδρομι-κό σταθμό, στο Palais Royal, στο Arab World Institute…
Από όλες τις κυρίαρχες μητροπόλεις της μόδας, αν το Λονδίνο καινοτο-μεί, η Νέα Υόρκη πουλάει εμπόρευ-μα για τη βιτρίνα και το Μιλάνο «φλε-ξάρει» πολυτέλεια, το Παρίσι είναι η πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή μιας βιομη-χανίας που αλλάζει. ∆εν είναι τυχαίο πως Βέλγοι, Αμερικανοί, Ιταλοί, Βρε-τανοί, Ιάπωνες δημιουργοί επιλέγουν να δειγματίζουν τις κολεξιόν τους στη γαλλική πρωτεύουσα.
Τι είδαμε…
GRWM λοιπόν για την πρώτη σειρά στο Παρίσι. Τι κρατάμε και τι πετάμε; Και τι θα φορέσουμε τον επόμενο χειμώ-να του 2025-26; Καλύτερα να μη βια-στούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι μοιάζει να επα-ναλαμβάνεται για τον Dior, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα σε ρούχα που εξακολουθούν να αφηγούνται ιστορί-ες. Ο Οίκος Alaia πειραματίζεται με τις αναλογίες, δημιουργώντας λίστες ανα- μονής για ζώνες, τσάντες, παπούτσια, φορέματα, παλτό, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Ο Οίκος Courreges επενδύει στη φου-τουριστική αύρα της δεκαετίας του ’60 με τα σχεδόν ίδια πατρόν, σαν ο χρό-νος να παίζει σε λούπα. Η Τζέιν Φόντα μοιάζει να μας στοιχειώνει ακόμη με την ασημένια φουτουριστική της στο-λή στην Barbarella. Στο ίδιο κλίμα και ο Rabanne. Οι αδερφές Ολσεν από το Χόλιγουντ έχουν κερδίσει το στοίχη-μα με το brand Τhe Row για την ήρεμη πολυτέλεια, με τη φιλοσοφία ότι απα-γορεύονται τα κινητά, απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση, κανείς δεν μπορεί να κάνει λάιβ αναμετάδοση της επίδειξης. Όλα για το σασπένς. Ο Βέλγος Ντρις βαν Νότεν αποφάσισε να εγκαταλείψει την τρέλα της κούρ-σας της μόδας, το brand του όμως συ-νεχίζει να παράγει εμμονικά μοτίβα, την ίδια στιγμή που και ο Αμερικανός Τομ Φορντ μπορεί να είναι απών, αλλά ο διάδοχός του, Χάιντερ Ακερμαν, ήρθε για να μείνει. Η Στέλλα ΜακΚάρ-τνεϊ αποδεικνύει πως μπορεί και χωρίς τον διάσημο μπαμπά της, Πολ, να βά-ζει κανόνες, να απαγορεύει το δέρμα και τη γούνα, να βάζει έναν στύλο στην πασαρέλα και να ξαφνιάζει τους καλε-σμένους της με pole dancing, έτσι για την αυθάδεια.
Ο Ολιβιέ Ρουστέινγκ αποδομεί για τον Βalmain, μια ιστορία που έχουμε σί-γουρα ξαναδεί. Σε επανάληψη. H Χι-μένα Καμάλι σχεδιάζει για τον Οίκο Chloe διάφανα φορέματα με νεορομα-ντική διάθεση για τη Σιένα Μίλερ και τις φίλες της. ∆ηλαδή όλες εμάς. Οχι με σαμπό φαρμακείου αυτή τη φορά.

Εξωγήινοι
Ο Ρικ Οουενς ποντάρει στους εξωγή-ινους που θα φοράνε σίγουρα δερμά-τινα ρούχα, μοντέλα χωρίς φύλο. Ο Οίκος Schiaparelli επιμένει με κοσμή-ματα και σουρεαλιστικές αναφορές σε ιστορικά κειμήλια που φοριούνται, η Isabel Marant κάνει θόρυβο με μποτά-κια και εμπριμέ φορέματα, ο Hermès επενδύει στην ασφάλεια του παρελθό-ντος με μαθήματα ιππασίας για σύγ-χρονες Αμαζόνες.
Στο Παρίσι είδαμε (και) μια παράσταση χορού από τον Issey Miyake, όπως και μία περφόρμανς από τον Γιόζι Γιαμα-μότο. Η Βικτόρια Μπέκαμ έδειξε πως μπορείς να έχεις όλες τις διασημότη-τες στην πρώτη σειρά. O Elie Saab σχε-διάζει για σύγχρονες πριγκίπισσες και ο McQueen πανοπλίες, ο Valentino μας παροτρύνει, με σκηνοθέτη τον Αλε-σάντρο Μισέλ, να έρθουμε πιο κο-ντά. Και ο Ντέμνα Γκβασάλια για τον Balenciaga προκαλεί χωρίς να προκα-λεί. Για να μην ξεχάσουμε και τον Louis Vuitton με το ριμέικ των καλύτερων στιγμών του και τον Saint Laurent για τα μαθήματα γαλλικών.
Και η πρώτη σειρά; H πρώτη κυρία της Γαλλίας, Μπριζίτ Μακρόν, βρέθηκε στο σόου της Στέλλας ΜακΚάρτνεϊ. Θα αγαπάει μάλλον τους Μπιτλς. Η Ναό-μι Κάμπελ φόρεσε μαύρο φιόγκο (είχε έναν και στην πρόσκληση για τo ντε-φιλέ) και κάθισε δίπλα στη Σαρλότ Κα-σιράγκι. ∆εν περπάτησε. Η Τζίτζι Χα-ντίντ επέστρεψε μόνο για το show τηςMiu Miu. Η Κέιτ Μος ήταν παντού. Στα μαύρα. Η Εμα Στόουν εμφανίστηκε με διάφανο μαύρο φόρεμα στον Louis Vuitton. Η ετυμηγορία; H μόδα αποκτά ξανά ενδιαφέρον. Αισθητική, άποψη, τεχνικές. H μόδα δεν μπορεί να είναι σιωπηλή. Πρέπει να παράγει θόρυβο. Ακόμη κι όταν φοράει κορδέλα. Ή τρα-βάει το καζανάκι στην επίδειξη-σκηνι-κό-κόκκινη τουαλέτα στον Valentino.
Κυριακάτικη Απογευματινή