Aν είσαι νοσταλγός της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, δύσκολα εντυπωσιάζεσαι από τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί στο Λος Άντζελες. Σήμερα δεν υπάρχουν περιθώρια για αυτοσχεδιασμό, λάθη, παραφωνίες. Κάθε σταρ που σέβεται τον εαυτό της, έχει φροντίσει να σκηνοθετήσει πόζα, αξεσουάρ, μαλλιά, μακιγιάζ, ρούχο, μέχρι τον επόμενο ρόλο. Eίτε φύγει από την μεγάλη βραδιά των Όσκαρ με χρυσό αγαλματίδιο, είτε με μια μίνι λακ κι ένα μίνι κόκκινο κραγιόν στην μίνι τσάντα-κόσμημα. Για την μίνι ή μάξι αποτυχία, ανάλογα με το σκίσιμο στο ρούχο της. Και το «εγώ» της.
Χωρίς να αφήνουμε και τους άνδρες έξω από το παιχνίδι. Πώς θα θυμόμαστε την 97η απονομή της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σε μία βραδιά που απουσίαζε η πολιτική και το καυστικό χιούμορ, ύστερα από 3 ώρες και 15 λεπτά, χωρίς να υπολογίζουμε τον χρόνο των αφίξεων; Αλλά και τις εμφανίσεις των υψηλών καλεσμένων στο πάρτι του Vanity Fair που ακολούθησε;
Γυμνοί ώμοι (και οπίσθια), δαντέλα, περισσότερη δαντέλα, γυμνό, λευκό, μαύρο, χρυσό και κόκκινο. Νυφικά, διαμάντια και …παντόφλες. Αποκωδικοποιώντας τα Όσκαρ στο κόκκινο χαλί θα συναντήσουμε αναγνωρίσιμες μούσες όλων των ηλικιών σε ένα παιχνίδι λάμψης. Και υπεροψίας σε έναν διαγωνισμό εκατομμυρίων, με συμβόλαια, συμφωνίες, υπογραφές. Ηθοποιοί και ινφλουένσερ, όπως η Αριάνα Γκράντε με Schiaparelli με 190.000 κεντημένα κρύσταλλα και η Κιμ Καρντάσιαν με Balenciaga, μεταμορφώθηκαν σε νύφες. Η Ζόι Κράβιτζ πόζαρε στους φωτογράφους με μαύρη δημιουργία Saint Laurent, πιο αποκαλυπτική από ποτέ. H Σελίνα Γκόμεζ θέλησε να γίνει πιο πρακτική και να αντισταθεί στις ψηλοτάκουνες γόβες, λανσάροντας ένα ζευγάρι σατέν παντόφλες-πλατφόρμες, το οποίο, ξεπρόβαλλε μέσα από το Ραλφ Λόρεν φόρεμα φτιαγμένο για σύγχρονες πριγκίπισσες. Η θηλυκότητα μπορεί να περιμένει. Και η Σταχτοπούτα φορούσε παντόφλες…
Κι αν μιλήσουμε για τάσεις; Αποδομώντας την υπερβολή της πολυτέλειας, μπορούμε να διακρίνουμε στοιχεία, τα οποία, έχουμε ήδη στη ντουλάπα μας. Χρόνια τώρα. Άνδρες και γυναίκες. Ένα μαύρο βελούδινο κοστούμι, παπιγιόν, λευκό πουκάμισο και λουστρινένια παπούτσια για τους «υποψήφιους» σταρ και το Μικρό Μαύρο Φόρεμα, ένα νυφικό, ένα βελούδινο ρούχο, μαύρη δαντέλα, για τις γυναίκες που επενδύουν σε οτιδήποτε κλασικό με πάθος.
Η Ζόι Σαλντάνα στα 46 της χρόνια κράτησε το χρυσό αγαλματίδιο στα χέρια της ως «περήφανη κόρη μεταναστών» για να δακρύσει και να συγκινήσει. Αν μας συγκίνησε και το φόρεμα Saint Laurent που επέλεξε για τη βραδιά; Πάντως αποκλείεται να μείνει στην ιστορία του θεσμού.
Οι μεταλλικές αντανακλάσεις ταιριάζουν περισσότερο στο δράμα, αν και όχι πάντα. Ασημένιο το φόρεμα Armani Privé για την Ντεμί Μουρ που έζησε το όνειρο της κι ας μην βραβεύτηκε τελικά για την ερμηνεία της στην ταινία «The Substance». Για να την δούμε μετά στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram να ποζάρει με το μικροσκοπικό της κατοικίδιο, λευκό μπουρνούζι και πατάτες τηγανητές.
Η διαφάνεια με την ετικέτα του οίκου Chloe ήταν για την Ολίβια Γουάιλντ ένας τρόπος να επανασυστηθεί όχι μόνο ως πρώην του Χάρι Στάιλς αλλά και ηθοποιός και σκηνοθέτης. H Κένταλ Τζένερ, η Τζούλια Φοξ και η Έμιλι Ραταϊκόφσκι πόζαραν με αποκαλυπτικές δημιουργίες, χωρίς να κάνουν τη διαφορά. Όπως και η Σοφία Βεργκάρα με Σήλια Κριθαριώτη με την Χάιντι Κλουμ.

Στις παραφωνίες θα προσθέσουμε το καναρινί Givenchy κοστούμι του Τιμοτέ Σαλαμέ. Ο Μικ Τζάγκερ έδειξε πως ντύνεται όταν θέλει να ροκάρει κανείς ακόμη και στα 81 του χρόνια. Το μαύρο σμόκιν ήταν η απόλυτη στολή για τους άνδρες. Ο Έντουαρντ Νόρτον φορούσε Dior Men, ο Γκάι Πιρς βελούδινο Brunello Cucinelli, ο Μπεν Στίλερ, Dolce & Gabbana.
Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι επέλεξε μπλε βελούδινο φόρεμα Dolce & Gabbana ως φόρο τιμής στον Ντέιβιντ Λιντς, μαζί με ένα ζευγάρι σκουλαρίκια της μητέρας της. Η Mάργκαρετ Κουάλι έπαιξε με τα φλας, φορώντας μαύρο, εξώπλατο βελούδινο φόρεμα Chanel με μακρύ διαμαντένιο κολιέ Chanel, η Έμμα Στόουν ασημένιο ολοκέντητο φόρεμα Louis Vuitton κατόπιν παραγγελίας και η Σκάρλετ Γιόχανσον vintage μπλε βελούδινο φόρεμα του 1999 από τον Τιερί Μιγκλέρ, για να αντισταθεί στην τάση που θέλουν τις πιο φωτογενείς ηθοποιούς να ενδίδουν στις συμφωνίες ανάμεσα στους στιλίστες και τους εκπροσώπους ιστορικών οίκων μόδας.
Και κάπως έτσι η Μισέλ Γιο πήγε στα Όσκαρ με μπλε στράπλες φόρεμα Balenciaga Couture και η Γκαλ Γκαντό με κόκκινο στράπλες φόρεμα Prada και vintage κόσμημα Tiffany & Co. από το 1980. Όσκαρ σημαίνει όμως (και) πούλιες, καθρέφτες, κρύσταλλα. Αν είδατε την Χάλι Μπέρι με Christian Siriano, έχετε εικόνα. Οι ανδρικές καρφίτσες ήταν μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στο κόκκινο χαλί… Από την μικρή καρφίτσα που φορούσε ο ηθοποιός Τζο Άλγουιν στο σμόκιν του JW Anderson μέχρι τη γιγαντιαία καρφίτσα με ένα πτηνό στο πέτο του βραβευμένου πλέον με 2 Όσκαρ, Έντριεν Μπρόντι, με Τζόρτζιο Αρμάνι.
Οι καρφίτσες δεν ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι σταρ θέλησαν να ξεχωρίσουν. Ο Τζεφ Γκόλντμπλαμ πόζαρε με λευκό σακάκι, κασκόλ, λουλουδάτο πουκάμισο Prada και μπουτονιέρα με ορχιδέες. Αυτό καλύτερα να μην το δούμε ποτέ ως τάση στον κόσμο της ανδρικής μόδας…
Πώς θα θυμόμαστε λοιπόν την φετινή απονομή των Όσκαρ; Με φιόγκους, φτερά και βολάν. Σαν μια ξαναζεσταμένη συνταγή με μικρές στιγμές ανάτασης. Έλειπαν τα καρυκεύματα. Το συναίσθημα. Το σασπένς. Εφόσον είναι παραγωγός ο οίκος Saint Laurent της ταινίας «Emilia Perez», η πρωταγωνίστρια του φιλμ, Ζόι Σαλντάνα θα φοράει Saint Laurent. Όταν η Έμμα Στόουν πρωταγωνιστεί σε όλες τις καμπάνιες Louis Vuitton, θα φοράει πάντα Louis Vuitton. Ευτυχώς οι παντόφλες έμειναν σπίτι.
Κυριακάτικη Απογευματινή