And the Oscar goes to… «Αnora»! Ακριβώς διότι αυτή τη χρονιά δεν υπήρχαν ακλόνητα φαβορί, όσοι αποφάσισαν να ξενυχτήσουν τα ξημερώματα της Καθαρής Δευτέρας παρακολουθώντας ζωντανά την τελετή των Oscar, εκ του αποτελέσματος, δεν έπληξαν. Με «φόντο» τις καταστροφικές φωτιές στο Λος Άντζελες, οι διοργανωτές της υπέρλαμπρης βραδιάς υποσχέθηκαν να τιμήσουν όλους εκείνους που πάλεψαν με τις φλόγες στην πρώτη γραμμή, τα θύματα, καθώς και τις αμέτρητες οικογένειες που είδαν τις περιουσίες τους να γίνονται παρανάλωμα του πυρός.
Και βέβαια, στον «πυρήνα» της βραδιάς η ταινία του Σον Μπέικερ με πρωταγωνίστρια-σεξεργάτρια, που κατέκτησε σχεδόν όλα τα κορυφαία βραβεία στην 97η τελετή των χρυσών αγαλματιδίων στο εμβληματικό Dolby Theatre του Λος Άντζελες. Η νικήτρια «Anora» σάρωσε, αποσπώντας συνολικά πέντε Oscar: η 25χρονη πρωταγωνίστρια της ταινίας, Μάικι Μάντισον, τιμήθηκε με το Oscar Α΄ Γυναικείου Ρόλου και ο σκηνοθέτης της ταινιάρας, Σον Μπέικερ, βραβεύτηκε με Oscar Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Μοντάζ. Η «Αnora» απέσπασε βεβαίως και το σημαντικότερο τρόπαιο, αυτή της Καλύτερης Ταινίας.
Η Μάντισον κατάφερε να εκτοπίσει την Ντεμί Μουρ, που πολλοί θεωρούσαν φαβορί για την ερμηνεία της στο «The Substance» – ταινία που απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Μακιγιάζ. Όσο για το «Emilia Perez» των 13 υποψηφιοτήτων, πήρε δύο βραβεία: Β΄ Γυναικείου Ρόλου για τη Ζόε Σαλντάνα και τραγουδιού για το «El Mal».
Θριαμβευτική ήταν η βραδιά και για τον Έιντριεν Μπρόντι, ο οποίος τιμήθηκε με το Oscar Α΄ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο εκπληκτικό φιλμ «The Brutalist», ως Εβραίος μετανάστης αρχιτέκτονας που κυνηγά το αμερικανικό όνειρο. Ο Κίραν Κάλκιν βραβεύτηκε με το Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ «A Real Pain». Το δε ντοκιμαντέρ «No Other Land» -αναφέρεται στον εβραϊκό εποικισμό στη Δυτική Όχθη- κέρδισε Oscar στην κατηγορία του, με σκηνοθέτες τον Παλαιστίνιο ακτιβιστή Μπάσελ Άντρα και τον Ισραηλινό δημοσιογράφο Γιουβάλ Αμπραάμ. Ενώ το «Κονκλάβιο», με τον εκπληκτικό Ραλφ Φάινς, πήρε μόνο ένα: αυτό για το Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο.
Από τα φετινά Oscar δεν έλειπαν, δεδομένων των πολιτικών εξελίξεων, οι αναφορές στον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ. Το πιο τρανταχτό σχόλιο για τον «νεόκοπο» πρόεδρο των ΗΠΑ ήταν από τον οικοδεσπότη της τελετής, τον Κόναν Ο’ Μπράιαν. «Ξέρετε, το “Anora” περνάει μια καλή βραδιά», είπε χαρακτηριστικά από το πόντιουμ ο Ο’ Μπράιαν αναφερόμενος στη βραβευμένη με Oscar ταινία για το βραχύβιο ειδύλλιο μιας σεξεργάτριας με τον γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη. «Υποθέτω ότι οι Αμερικανοί είναι ενθουσιασμένοι που βλέπουν κάποιον να αντιστέκεται επιτέλους σε έναν ισχυρό Ρώσο», είπε χαρακτηριστικά…
Glamorous εμφανίσεις και… γυμνές παραφωνίες
Ανάμεσα στις εκατοντάδες celebrities ξεχωρίσαμε την Ντεμί Μουρ, που επέλεξε ασημένιo Giorgo Armani, την Αριάνα Γκράντε με Schiaparelli, που θύμισε κάτι από μπαλαρίνα, τη Ζόε Σαλντάνα με Saint Laurent, αλλά και τον πάντα κομψό Τιμοτέ Σαλαμέ με παλ κίτρινο κοστούμι. Επίσης, το λευκό custom made φόρεμα με μαύρη κορδέλα by Givenchy της Ελ Φάνινγκ, τη Φελίσιτι Τζόουνς με μεταλιζέ Giorgio Armani, καθώς και τη Σελίνα Γκόμεζ με ροζ χρυσό φόρεμα που «αγκάλιαζε» θεϊκά την κορμοστασιά της…
Αξίζει ειδική αναφορά στις… γυμνές «παραφωνίες», στα after Oscar parties και συγκεκριμένα στο, παραδοσιακά υπέρλαμπρο αλλά και με πολλές «ασυμβατότητες» και όχι καλόγουστες, party του «Vanity Fair». Από φορέματα που τόνιζαν τα πλούσια στήθη μέχρι εντελώς γυμνά ρούχα, οι διασημότητες έκαναν μια σειρά από τολμηρές εμφανίσεις για το πάρτι στο Wallis Annenberg Center for the Performing Arts στο Μπέβερλι Χιλς. Η Mέγκαν Τι Στάλιον με την πράσινη τουαλέτα της αποκάλυψε το στήθος της -έφτασε μια ανάσα πριν από τις… θηλές-, η Ολίβια Ουάιλντ πέταξε το σουτιέν από το διάφανο Chloé φόρεμά της και η Ζόε Κράβιτζ -κόρη του Λένι- μας έδειξε ουσιαστικά τα οπίσθια στο κατά τα άλλα κομψότατο μάξι της. The show must go on!
Εφημερίδα Απογευματινή