Η τελετή απονομής των βραβείων SAG (Screen Actors Guild) στο Shrine Auditorium and Expo Hall, στο Λος Άντζελες, τα είχε όλα. Δίνοντας έμφαση -πού αλλού;- στον κινηματογράφο και σε κοινωνικά ζητήματα που έχουν σχέση με τη βιομηχανία του θεάματος, απασχόλησε, σε επίπεδο κοινωνικής κριτικής, για τις απαστράπτουσες μεν, ιδιαίτερα αδύνατες δε διασημότητες που παρέλασαν στο «κόκκινο χαλί».
To «Κονκλάβιο» -με τους έξοχους Ραλφ Φάινς και σερ Τζον Λίθγκοου- αναδείχθηκε η καλύτερη ταινία της βραδιάς κερδίζοντας το πιο ηχηρό χειροκρότημα του κοινού. Οι βραβευμένοι Τιμοτέ Σαλαμέ («A Complete Unknown») και Ντεμί Μουρ («The Substance: Το ελιξίριο της νιότης») απέσπασαν τα βραβεία Καλύτερης Ερμηνείας και, με τη σειρά τους, καταχειροκροτήθηκαν.
Οι προβολείς δεν στράφηκαν μόνο στους νικητές και στις νικήτριες αλλά και σε ξεχωριστές εμφανίσεις. Η συζήτηση γύρω από το «κόκκινο χαλί» του… Ozempic, όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε, καθώς «αφθονούσαν» οι λιπόσαρκες, κυριάρχησε στα πηγαδάκια.
Οι εμφανίσεις ορισμένων, όπως οι Ντεμί Μουρ, Αριάνα Γκράντε, Σελένα Γκόμεζ και η θεόρατη Μπρουκ Σιλντς, τα κόκαλα στα πόδια της οποίας διαγράφονταν μέσα από το υπέρλαμπρο ασημί της φόρεμα, έφεραν στο «κάδρο» ερωτήματα γύρω από τα πρότυπα ομορφιάς και τις επιπτώσεις της σύγχρονης βιομηχανίας του θεάματος στα κορμιά (και) των celebrities.
Ακτιβισμός
Από την πλευρά της, στην 31η τελετή απονομής, η θρυλική ηθοποιός/ακτιβίστρια Τζέιν Φόντα τιμήθηκε με το βραβείο Lifetime Achievement Award για τη συνολική προσφορά της στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τόνισε τον ρόλο-κλειδί της «ενσυναίσθησης στη δουλειά μας, των ηθοποιών», υπογραμμίζοντας πως «μέσω αυτής κατανοούμε καλύτερα τα συναισθήματα των άλλων.
Αυτό καθιστά την τέχνη μας ισχυρή και αναγκαία». Η αναφορά της στη woke ατζέντα, αναπόφευκτα, σχολιάστηκε. Εκείνη επέμεινε ότι το «woke σημαίνει απλώς να νοιάζεσαι για τους άλλους και να είσαι ενήμερος για τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα που επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων γύρω σου».
Τip: Αν και η Μουρ κέρδισε το SAG, με συνυποψήφιες την Πάμελα Άντερσον («The Last Showgirl»), τη Σίνθια Ερίβο («Wicked»), την Κάρλα Σοφία Γκασκόν («Emilia Pérez») και τη Μάικι Μάντισον («Anora»), και επίσης μολονότι έχει κερδίσει τα περισσότερα βραβεία μέχρι στιγμής σε διοργανώσεις, για τα Oscar η Μάντισον εξακολουθεί να θεωρείται το φαβορί – η Μουρ έρχεται δεύτερη στα στοιχήματα. Η Μάντισον, σημειώνουμε, απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στα BAFTA.
Extra tip: Το ίδιο βράδυ πραγματοποιήθηκε και η, όχι τόσο φωταγωγημένη, τελετή απονομής των ASC Awards 2025 (American Society of Cinematographers Awards), στο Μπέβερλι Χιλς αυτή τη φορά. Οι διευθυντές φωτογραφίας τιμήθηκαν για τη δουλειά τους στην τέχνη της κινηματογράφησης και στο επίκεντρο βρέθηκε ο Έντουαρντ Λάχμαν, ο οποίος σάρωσε τα βραβεία για την ταινία «Maria», με την Αντζελίνα Τζολί στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Μαρίας Κάλλας – σε «ερμηνεία ζωής» για την ίδια.
Εφημερίδα Απογευματινή