Πώς θα σας φαινόταν να δείτε δύο ονόματα από το «βαρύ πυροβολικό» της δημοσιογραφίας στο σανίδι και μάλιστα μαζί; Έλλη Στάη – Παύλος Τσίμας ετοιμάζονται για κοινό θεατρικό ντεμπούτο υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα της Ταμίλα Κουλίεβα. Η πρεμιέρα της παράστασης «Απόρρητο» του Ιβάν Βιριπάγεβ, όπου συμπρωταγωνιστούν, έχει οριστεί για τις 6/2 στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.
Το «Απόρρητο», αλλιώς «Νέα Τάξη Πραγμάτων», αφορά μύχιες εξομολογήσεις, τεστάροντας τα όρια της αντοχής -μαζί και της αποδοχής– από την πλευρά των οικείων μας. Μας βάζει στη διαδικασία να αναρωτηθούμε σε ποιο ακριβώς σημείο σπάει η κλωστή που κρατάει την ισορροπία ανάμεσα στην εικόνα που θέλουμε να έχουμε (και να επιδεικνύουμε) και σε εκείνες τις ανομολόγητες, και στους εαυτούς μας, πτυχές που συνθέτουν το είναι μας.
Οι καταξιωμένοι δημοσιογράφοι ουσιαστικά κάνουν γκεστ στην παράσταση, όπου πρωταγωνιστεί η Κουλίεβα, μαζί με τους Μαριάννα Κιμούλη και Χρήστο Στέργιογλου. Για την πλειονότητα είναι έκπληξη, αλλά δεδομένου ότι τόσο ο Τσίμας όσο και η Στάη δεν εγκλωβίζονται σε μανιέρες, δεδομένου ότι αρέσκονται στις προκλήσεις, ήδη προβάρουν τους ρόλους τους.
«Απόρρητο»: Ποιά είναι η υπόθεση
Για την ιστορία -και την πληροφορία-, το στόρι μάς μεταφέρει στο 2028. Τρεις επιστήμονες συμμετέχουν σε κλειστή έρευνα που με τη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης διερευνά φλέγοντα ερωτήματα. Από τις απαντήσεις που καλούνται να δώσουν, σε μορφή ατομικών συνεντεύξεων, οι πρωταγωνιστές αντιμετωπίζουν εσωτερικές συγκρούσεις ανάμεσα σε όσα πιστεύουν και σε όσα αντέχουν να δηλώσουν. Το κοινό τελικά σε ρόλο ακούσιου εξομολογητή μαθαίνει την αλήθεια τους, που τελικά είναι συνυφασμένη με την καταπιεσμένη ελευθερία τους.
«Ο διεισδυτικός λόγος του Βιριπάγεβ, η τόλμη του να βάζει τον άνθρωπο να διεκδικεί, σχεδόν υποσυνείδητα, την ελευθερία του παρακινεί την ανάγκη μου να εξερευνήσω θεατρικά τις αξίες που δίνουν καύσιμο στη μηχανή αυτού του κόσμου. Η αποδοχή της διαφορετικότητας, η σεξουαλική απελευθέρωση, η κλιματική αλλαγή, η αναγνώριση νέων κοινωνικών προτύπων, ο ρόλος της ΑΙ γίνονται αντικείμενα συνεχούς σκηνικής διερεύνησης που ξεκινά από το πρώτο δευτερόλεπτο και δεν τελειώνει ποτέ. Απλώς αναζητά τους τρόπους να αποδώσει με δικαιοσύνη σε κάθε πρωταγωνιστή το μερίδιο της ευθύνης του», αναφέρει η σκηνοθέτιδα και πρωταγωνίστρια.
Πηγή: Εφημερίδα Απογευματινή