Είναι από τις στιγµές που δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις. Να επευφηµήσεις τις εταιρείες που εξειδικεύονται στην (οσονούπω αναπόσπαστη από την καθηµερινότητά µας) Α.Ι., Αrtificial Intelligence, Τεχνητή Νοηµοσύνη ελληνιστί, ή να τις «τσακίσεις»; Ο λόγος, επειδή µε τον τρόπο τους επιχειρούν να επιβάλουν µια νέα εικονική, ψεύτικη κατηγορία επαγγελµατιών, αδιαφορώντας για τους πραγµατικούς.
Προφανώς (αδιαφορούν) και για τα εισοδήµατα, άρα και για το µέλλον των δεύτερων. Καλώς ορίσατε σε ένα καινούργιο και ραγδαία αναπτυσσόµενο «σύµπαν», µε πρωταγωνίστριες faux influencers, µια και καµία από τις πρωταγωνίστριες της σηµερινής έρευνας της «Κυριακάτικης Απογευµατινής» δεν είναι αληθινή, αλλά προϊόν Α.Ι. Εστιάζουµε, στα επιµέρους, σε εικονικά µοντέλα που κατακτούν τα social media και ανήκουν σε διάφορες εθνικότητες.
Το «µενού» περιλαµβάνει και µία Ελληνίδα, Κρητικοπούλα, την Αϊκο Πάπας (Παπαδάκη). Είναι η πρώτη της «στρατιάς» των made in Greece ψηφιακών µοντέλων που σαφώς θα ακολουθήσει και την ύπαρξη της οποίας, όπως και άλλων generated µοντέλων αυτής της κατηγορίας, πολλοί δηµιουργοί και επιχειρηµα τίες, που έχουν λαµβάνειν από την εκµετάλλευση της Α.Ι., θα προσπαθήσουν να εκλογικεύσουν.
Η πρώην… ροζοµάλλα, νυν ξανθιά Αϊκο, που βλέπει και ειδήσεις στη ∆ηµόσια Τηλεόραση -αυτές τουλάχιστον διαφηµίζει-, «δηµιουργήθηκε στην Ελλάδα µε καταγωγή από τη λεβεντογέννα», αναφέρει στο προφίλ της στο Instagram που µετρά περισσότερους από 4.440 ακόλουθους. ∆ηµοφιλή δεν τη λες, δεν µοιάζει µάλιστα καν µε Ελληνίδα κι ας δηλώνει «περήφανη Κρητικιά»: µέχρι πρότινος είχε ροζ µαλλιά, έχει γαλάζια µάτια και κορµοστασιά γραµµωµένης αθλήτριας. Το φιζίκ της θυµίζει κοκτέιλ «Μπάρµπι» Μάργκο Ρόµπι, στην πιο σπορτίβ εκδοχή, και ∆ούκισσας Νοµικού. Άνετα, θα µπορούσε να είναι «µεταλλαγµένη» Αµερικανίδα.
«Ηγερία»
Αντιθέτως, η Σοφία Μίλα -από τις «ηγερίες» προφανώς της ίδιας κατηγορίας influencers- δείχνει πιο «δροσερή», περισσότερο real. Οποιοσδήποτε θα µπορούσε να φανταστεί µια τέτοια γυναίκα να κυνηγάει την ιστιοσανίδα της χαρωπή παλεύοντας µε το κύµα ή δαµάζοντάς το -που λέει και η ταινία- αποσκοπώντας να εµποδίσει τα… αποκαλυπτήρια, να µην αφήσει σε κοινή θέα τις «επίµαχες ζώνες» του κορµιού της δηλαδή: ξανθιά, ζουµερή, µετρίου αναστήµατος, µε «γενναία» εµπρόσθια και οπίσθια προσόντα, δεν είναι τυχαίο ότι µετρά χιλιάδες followers.
Στο «µενού» και οι Εµιλι και Φιόνα Πελεγκρίνι: δύο αδελφές που κάνουν θραύση, καθώς οι followers τους ξεπερνούν τους 300.000. Ποστάροντας σέξι στιγµιότυπα, δηλώνουν «ταξιδιώτισσες», περιγράφοντας εµπειρίες τους από τον ευρωπαϊκό Νότο κυρίως: από την Ιταλία, την Ισπανία και λιγότερο από τη Γαλλία. Ενώ η Σοφία, µας δείχνει και «κλικ» της από την Καλντέρα.
Show me the money
Επιχειρώντας «εισβολή» στο µυαλό των δηµιουργών της φερέλπιδος κατηγορίας επαγγελµατιών, που πλέον απειλούν τα πραγµατικά µοντέλα, το ρεζουµέ είναι ένα: τις «γέννησαν» για να κερδίσουν λεφτά, για να γίνουν πιο «παχυλοί» οι τραπεζικοί τους λογαριασµοί. Στις µέρες µας το κλισέ αντιστρέφεται και αντί για το «το χρήµα πολλοί εµίσησαν, τη δόξα ουδείς», ισχύει το «show me the money». Υπάρχουν βέβαια και ορισµένοι που… τσιµπάνε, θεωρώντας ότι οι εικονικές δεσποινίδες είναι πραγµατικές. Όπως πληροφορούµαστε από την «Daily Mail», στην Εµιλι είχε στείλει µήνυµα Γερµανός ποδοσφαιριστής που έχει φίλο τον Κριστιάνο Ρονάλντο, ζητώντας της στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να συναντηθούν. Μη φανταστείτε πως όλα πραγµατοποιούνται στον «αυτόµατο πιλότο».
Οι δηµιουργοί των συγκεκριµένων «µοντέλων» δουλεύουν πολλές ώρες καθηµερινά, προκειµένου να ανακαλύψουν προγράµµατα ώστε οι δεσποινίδες που «µπουστάρουν» να δείχνουν αληθοφανείς. Ολα ξεκίνησαν όταν έµπειρος στα τεχνολογικά θέµατα δηµιουργός ζήτησε από την Τεχνητή Νοηµοσύνη την εικόνα της ιδανικής Ευρωπαίας. Τότε, στην οθόνη του εµφανίστηκε το πρόσωπο της Εµιλι. Λίγες εβδοµάδες µετά την Εµιλι, αφού οι ακόλουθοί της στα social media αυξήθηκαν αλµατωδώς, προέκυψε η αδελφή της, Φιόνα. Κάπως έτσι, στην πορεία ήρθε και το πρώτο µοντέλο made in Greece Τεχνητής Νοηµοσύνης: η Αϊκο Πάπας. Και η Σοφία Μίλα.
Εδώ να επισηµάνουµε ότι από τις ανερχόµενες και τις περισσότερο real, αν κρίνουµε από το πώς πλασάρεται στο προφίλ της, είναι η Ζόεϊ Πλάτινουµ, που το όνοµά της ήδη έχει δει αρκετές φορές το φως της δηµοσιότητας.
Η δε generated Μιγκέλα Σούσα, που υφίσταται από το 2022, έχει δει τον… εαυτό της πρωταγωνίστρια σε καµπάνιες των Prada, Balenciaga, έχει δώσει συνέντευξη στη «Vogue» και το «Time» τη συγκατέλεξε ανάµεσα στις 25 πιο επιδραστικές προσωπικότητες του κόσµου στο ∆ιαδίκτυο την ίδια χρονιά! Και είµαστε ακόµα στην αρχή.
Κίνδυνος
O «νονός της Τεχνητής Νοηµοσύνης», βραβευµένος µε Νόµπελ Φυσικής το 2024, Τζέφρι Χίντον, µιλώντας στις 29.12.2024 στον ραδιοφωνικό σταθµό BBC4, έριξε προειδοποιητικές βολές για την Α.Ι. ∆ήλωσε ότι «πρέπει να είµαστε πολύ προσεκτικοί αναφορικά στην Τεχνητή Νοηµοσύνη – είναι τεράστια η επικινδυνότητα της αλόγιστης χρήσης της, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα τα επόµενα 30 χρόνια η ανθρώπινη φυλή να µειωθεί σε ποσοστό από 10%-20% εξαιτίας της φρενήρους χρήσης της».
ΠΗΓΗ: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ