Το Ozempic βλάπτει (και) τη μόδα

Η επικεφαλής της φίρμας Lafayette 148 μιλά για τις «παρενέργειες» του φαρμάκου στη βιομηχανία ένδυσης
20:31 - 20 Ιούνιος 2024

Ποιες είναι οι «παρενέργειες» του Ozempic στη μόδα; Ενώ η Όπρα Γουίνφρεϊ κατέληξε στο νοσοκομείο, πιθανότατα λόγω χρήσης Ozempic, όπως εξάλλου γράφαμε πρόσφατα, εστιάζοντας στο τσουνάμι των αμερικανικών δημοσιευμάτων που επικεντρώνονταν στην κορυφαία παρουσιάστρια, στη «δίνη» του φαρμάκου, που είναι ιδανικό για γρήγορη απώλεια βάρους, πέφτει και η «μαμά» μόδα. Το πώς ακριβώς, εξηγεί επικεφαλής της Lafayette 148, διάσημης αμερικάνικης φίρμας στη «Wall Street Journal». Κατ’ αρχάς επικεντρώνοντας στο ότι φτιάχνουν «πολύ μικρά πλέον νούμερα, με περισσότερα από δύο X small, εξοικονομώντας χρήματα. Είναι ευκόλως εννοούμενο πως για τα μικρότερα μεγέθη χρησιμοποιείται λιγότερο ύφασμα», τονίζει η Ντέρντρε Κιν, διευθύνουσα σύμβουλος της Lafayette 148.

Το Ozempic έχει «παρενέργειες» και στην εστίαση: Οι βιομηχανίες έτοιμου φαγητού στις ΗΠΑ προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο της προσαρμογής στην παραγωγή σε καταναλωτές που τρώνε λιγότερο. Αυτό δεν φαίνεται τόσο προβληματικό, γιατί εν προκειμένω δεν μιλάμε για… αποθήκευση τροφής. Όσον αφορά όμως τα ρούχα, τα πράγματα δυσκολεύουν, καθώς η πλειονότητα των επιχειρηματιών ένδυσης, αποσκοπώντας στο να εξυπηρετήσουν πιο ευτραφείς, μεγάλωναν ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια τα μεγέθη των προϊόντων τους. Αποτέλεσμα; Μεγάλο μέρος των αποθεμάτων τους εκτιμούν πως θα μείνει στα αζήτητα, σαν στοκ άνευ αξίας. «Σε ποσοστό 5% -με αυξητικές τάσεις-, οι πελάτες μας αγοράζουν νέα ρούχα επειδή λέπτυναν, αντικαθιστώντας για παράδειγμα ρούχα μεγέθους 12 με ρούχα μεγέθους έως 6», είπε στην εφημερίδα η Κιν. «Επιπλέον, τώρα πια ρισκάρουν, ποντάροντας σε διαφορετικά στυλ ρούχων, πιο εφαρμοστά και πιο ακραία, κάτι που μας αναγκάζει να αλλάξουμε και τη φιλοσοφία μας», καταλήγει.

Η περίπτωση της Μάγκι Ρέζεκ, Αμερικανίδας marketer, είναι ενδεικτική: Έχασε 30 κιλά παίρνοντας σεμαγλουτίδη -το δραστικό συστατικό του Ozempic- κι αντικατέστησε τα πάντα στην γκαρνταρόμπα της. Σύμφωνα με την εταιρεία δημοσκοπήσεων Gallup, το 6% των ενήλικων Αμερικανών -αν θέλετε να το μεταφράσουμε σε αριθμό, 15.500.000- έχουν ήδη δοκιμάσει ενέσιμα φάρμακα για να αδυνατίσουν. Μόδα είναι, θα περάσει; Θα δείξει! Ας ελπίσουμε οι «παρενέργειες» του Ozempic να μη «βυθίσουν» και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών, οδηγώντας τους σε κατάρρευση. Και να μην αντικρίσουμε ακόμα περισσότερα λιπόσαρκα μοντέλα, σαν την «πρώτη διδάξασα», την ψηλόλιγνη Τουίγκι, που μεσουράνησε στα 70s-80s στις διεθνείς πασαρέλες.