O Iσπανός καλλιτέχνης Σαλουστιάνο Γκαρθία ποζάρει περήφανος δίπλα στον πίνακά του. Σαν να μη θέλει να πιστέψει τα αρνητικά σχόλια και τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει με το έργο τέχνης που φέρει την υπογραφή του για να προωθήσει τους εορτασμούς για τη Μεγάλη Εβδομάδα στην Ισπανία, και συγκεκριμένα στη Σεβίλλη.
Ποια είναι η απάντησή του σε όσους βλέπουν μια «θηλυπρεπή», «ομοφυλοφιλική» και «προσβλητική» εικόνα του Χριστού; «Πρέπει να είσαι τρελός, αν διακρίνεις σεξουαλικότητα στην εικόνα του Χριστού μου», λέει, επιμένοντας ότι δεν υπάρχει «τίποτα» στον πίνακά του που «δεν έχει ήδη αναπαρασταθεί σε έργα τέχνης που χρονολογούνται εκατοντάδες χρόνια πίσω».
Πρόκειται για μια αφίσα του Χριστού που δημιουργήθηκε για την προώθηση της Εβδομάδας του Πάσχα στη Σεβίλλη, με τον Χριστό μετά την ανάστασή του να στέκεται ημίγυμνος μπροστά σε ένα κόκκινο φόντο, με το κάτω μέρος του σώματός του να καλύπτεται από ένα λευκό σεντόνι.
Για ορισμένους, όπως ο Χαβιέρ Ναβάρο του ακροδεξιού κόμματος Vox, η αφίσα «επεδίωξε να προκαλέσει» χωρίς να προωθεί τελικά την «ενθάρρυνση των πιστών να συμμετάσχουν στη Μεγάλη Εβδομάδα στη Σεβίλλη», όπως έχει γραφτεί ήδη, ξανά και ξανά, με άλλα λόγια, σε σχόλια στο X -το πρώην Twitter-, ενώ η ανάθεση χαρακτηρίστηκε «βλάσφημη».
Mέλη του Συμβουλίου Αδελφοτήτων και Συντεχνιών που διοργανώνουν τις εκδηλώσεις στη Σεβίλλη δήλωσαν πως το έργο «παρουσιάζει τη λαμπερή πλευρά της Μεγάλης Εβδομάδας». Ο καλλιτέχνης δεν έχει σταματήσει να δίνει συνεντεύξεις, διεκδικώντας 15 λεπτά δημοσιότητας. Για να μάθουμε πως για την απεικόνιση του Χριστού βασίστηκε σε μια φωτογραφία του γιου του, Χοράθιο. «Χρειαζόμουν ένα μοντέλο. Ο γιος μου είναι όμορφος σαν άγγελος», είπε χαρακτηριστικά.
Εκείνο που βλέπουν πολλοί είναι ένα μοντέλο με κυματιστά μαλλιά μέχρι τους ώμους, με περιποιημένα γένια, ένα πρόσωπο χωρίς ρυτίδες, τονισμένα μάτια με αιλάινερ, καλογυμνασμένους μύες σε ένα απόλυτα στυλιζαρισμένο κάδρο. Ο Χριστός εμφανίζεται ως καρικατούρα και σύμβολο της gay κοινότητας, συμπληρώνουν άλλοι.
Η θύελλα των αντιδράσεων προκαλεί προβληματισμό για το αν είναι σωστό να αξιοποιούνται θρησκευτικά σύμβολα για την προώθηση ή διαφήμιση εκδηλώσεων και προϊόντων. Ο γιος του καλλιτέχνη προσπαθεί να υπερασπιστεί τον πατέρα του. «Για μένα είναι τιμή να απεικονίζω τον Χριστό». Και Χριστός και μοντέλο.