Οι προτεινόμενες αμερικανικές ρυθμίσεις για επιβολή τελών στα πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και καταπλέουν στα αμερικανικά λιμάνια, δεν αναμένεται να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνόκτητου στόλου.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Ξηραδάκη, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC Business Consultants, η αυξανόμενη ζήτηση για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα και νέες τεχνολογίες δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς τη στήριξη της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία παραμένει ηγέτης στον τομέα της ναυπήγησης πλοίων.
Ο κ. Ξηραδάκης επισημαίνει ότι, παρά τη δυναμική της αμερικανικής οικονομίας, οι ΗΠΑ δεν διαθέτουν ακόμη όλα τα απαραίτητα μέσα για την κατασκευή περισσότερων πλοίων και, κατά συνέπεια, επικεντρώνονται στην ανάπτυξη ενός περιορισμένου ναυτικού στόλου που θα εξυπηρετεί τις εσωτερικές τους ανάγκες και θα υποστηρίζει τη μεταφορά προϊόντων σχετικών με την εξωτερική τους πολιτική.
Ωστόσο, τονίζει ότι εάν οι προτεινόμενες αμερικανικές δράσεις εφαρμοστούν, αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους μεταφοράς από και προς τις ΗΠΑ, κάτι που θα πλήξει κυρίως τους Αμερικανούς φορολογούμενους και τις χώρες που εισάγουν αμερικανικά προϊόντα.
Επιπλέον, η πρόταση αυτή αναμένεται να προκαλέσει πιέσεις στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, επηρεάζοντας τις παραγγελίες πλοίων, καθώς και την ανατροπή υφιστάμενων συμβάσεων ναυπήγησης. Αυτή τη στιγμή, το 67,55% των ελληνικών ναυπηγήσεων πραγματοποιείται στην Κίνα, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας για τη διατήρηση του ελληνικού ναυτιλιακού στόλου.
Η κίνηση αυτή από πλευράς ΗΠΑ, η οποία υποστηρίζεται από την έκθεση του εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ, υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη αύξηση της μερίδας της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά. Ωστόσο, η προτεινόμενη δράση φέρνει στην επιφάνεια τις οικονομικές πιέσεις και τις στρατηγικές κινήσεις που ακολουθούν οι μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις, καθώς και τις επιπτώσεις αυτών των αποφάσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.