Σοκολάτα Ντουμπάι: Αντιφατικές είναι οι πρώτες αποφάσεις των Γερμανικών δικαστηρίων

Ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι μέσα σε έξι μήνες η «σοκολάτα Ντουμπάι» έχει κάνει πωλήσεις 500 εκατομμυρίων δολαρίων
19:12 - 29 Ιανουαρίου 2025

Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa), οι δικαστές θεωρούν ότι η «σοκολάτα Ντουμπάι» γίνεται αντιληπτή ως μία γενική έννοια χωρίς ειδικό δεσμό με τον τόπο στον οποίο παράγεται. Κατά συνέπεια, λένε, δεν τίθεται ζήτημα παραπλάνησης του καταναλωτή όταν μάλιστα η συσκευασία του συγκεκριμένου προϊόντος αναφέρει ρητώς ότι τα συστατικά του προέρχονται «από χώρες εντός και εκτός ΕΕ».

 

Τα γερμανικά εκπτωτικά σουπερμάρκετ Lidl πανηγυρίζουν για μία μεγάλη νίκη: Το εφετείο της Φρανκφούρτης αποφάσισε ότι μπορούν να συνεχίσουν τις πωλήσεις της «σοκολάτας Ντουμπάι» Και αυτό, παρότι η συγκεκριμένη σοκολάτα δεν παράγεται στο Ντουμπάι και μάλιστα κυκλοφορεί ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας της γνωστής αλυσίδας. Εναντίον των Lidl είχε προσφύγει στη δικαιοσύνη ένας Γερμανός μεγαλέμπορος τροφίμων, καθώς εισάγει και ο ίδιος επώνυμη «σοκολάτα Ντουμπάι» της εταιρείας Fex που έχει όντως παρασκευαστεί στο Ντουμπάι.

 

 

Δικαστική ήττα για την Aldi

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ίδιος έμπορος είχε δικαιωθεί σε άλλη, παρεμφερή προσφυγή του στο πρωτοδικείο της Κολωνίας. H αγωγή στρεφόταν κατά των σουπερμάρκετ Aldi, τα οποία διέθεταν στα ράφια τους «σοκολάτα Ντουμπάι» από την Τουρκία. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαστές έκριναν ότι πράγματι υφίσταται κίνδυνος παραπλάνησης του καταναλωτή και μάλιστα ενέκριναν ασφαλιστικά μέτρα κατά των σουπερμάρκετ Aldi.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Tagesschau.de του πρώτου καναλιού της γερμανικής τηλεόρασης (ARD) οι δύο περιπτώσεις πράγματι διαφέρουν, κάτι που επισημαίνει και το εφετείο της Φρανκφούρτης. Για παράδειγμα, η «σοκολάτα Ντουμπάι» του Lidl εμφανίζεται καθαρά ως «ιδιωτική ετικέτα» και δεν αφήνει το παραμικρό υπονοούμενο ότι μπορεί να προέρχεται από το Ντουμπάι, κάτι που δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για την συσκευασία του Aldi.

 

Ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι μέσα σε έξι μήνες η «σοκολάτα Ντουμπάι» έχει κάνει πωλήσεις 500 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως. Και σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνεται καν ο τζίρος των Χριστουγέννων.