Τρελά λεφτά οι CEO, στο (φτωχό) Ντιτρόιτ!

Κινητοποιήσεις σε 20 πολιτείες - Αβυσσαλέο το χάσμα απεργών και εργοτών
19:34 - 3 Οκτώβριος 2023

Πυκνά σύννεφα συγκεντρώνονται πάνω από την αμερικανική οικονομία, καθώς η απεργία στις «Τρεις του Ντιτρόιτ», τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors, Ford και Stellantis Jeep, διανύει πλέον την τρίτη εβδομάδα της.

Οι επιπτώσεις της απεργίας είναι ήδη αισθητές: όπως υπολογίζεται, μόνο κατά την πρώτη εβδομάδα των κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν στα μέσα Σεπτεμβρίου, οι οικονομικές απώλειες προσμετρώνται σε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι τοπικές κοινωνίες επιβαρύνθηκαν με το κόστος 100.000.000 δολαρίων από τους χαμένους μισθούς των εργαζομένων.

Το σωματείο εργατών UAW, που αριθμεί 146.000 μέλη και συντονίζει τη σταδιακή κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχει ανακοινώσει ότι με το κυρίως σώμα των απεργών ενώνονται άλλοι 7.000 εργαζόμενοι από το Σικάγο και το Μίσιγκαν. Ο χάρτης των κινητοποιήσεων του UAW καλύπτει πλέον 38 τόπους δουλειάς σε 20 πολιτείες.

Οι απεργοί δηλώνουν αποφασισμένοι να παρατείνουν επ’ άπειρον τον αγώνα για αυξήσεις 40% επί των μισθών τους, επιτυγχάνοντας έτσι την οικονομική τους επανένταξη στη μεσαία τάξη από την οποία έχουν αποκοπεί.

Οκταψήφιες αμοιβές

Το χάσμα απεργών – εργοδοσίας παραμένει αβυσσαλέο και λόγω των υπέρογκων απολαβών που προβλέπονται για τα διευθυντικά στελέχη, οι οποίες αντικατοπτρίζουν τα υπερκέρδη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο επικεφαλής του σωματείου UAW, Σον Φάιν, έχει κάνει παντιέρα του τις οκταψήφιες αμοιβές των CEO, με το σύνθημα «Κουραστήκαμε να είμαστε τελευταίοι στην ουρά»!

Τα ποσά προκαλούν ίλιγγο: την περασμένη χρονιά, η επικεφαλής της General Motors, Μέρι Μπάρα, έλαβε αμοιβή 29.000.000 δολαρίων (361 φορές μεγαλύτερη από τον μέσο μισθό ενός εργαζομένου στην εταιρεία), ο CEO της Stellantis, Κάρλος Τάβαρες, έβαλε στην τσέπη 24.800.000 δολάρια (τον μέσο μισθό ενός εργαζομένου επί 365), ενώ ο διευθυντής της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, αμείφθηκε με τον μισθό ενός εργαζομένου πολλαπλασιαζόμενο επί 281, ήτοι 21.000.000 δολάρια!

Εντύπωση έχει προκαλέσει και το πολιτικό ενδιαφέρον για τις κινητοποιήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, που έχουν εκδηλώσει τόσο ο πρόεδρος Μπάιντεν, ο οποίος μετείχε και στις πικετοφορίες των απεργών, όσο και ο πρώην πρόεδρος Τραμπ.

Διεθνείς αναλυτές κάνουν πλέον λόγο για την επιστροφή της κουλτούρας των απεργιών στις συνειδήσεις των Αμερικανών. Εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία, το τελευταίο διάστημα απεργιακές κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν από τα σωματεία σεναριογράφων και ηθοποιών, τους νοσηλευτές, τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, τους πιλότους και τους εργαζόμενους στην αλυσίδα Starbucks.