179 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε στη Νότια Κορέα. Το μοιραίο αεροσκάφος της Jeju Air που συνετρίβη στη Μουάν φέρεται να είχε εκτελέσει πολλαπλές πτήσεις τις τελευταίες 48 ώρες πριν από την πτώση.
Όπως αναφέρει ο Guardian, το αεροπλάνο της εταιρείας είχε κάνει 13 πτήσεις σε διάστημα 48 ωρών πριν από το τραγικό δυστύχημα. Το δημοσίευμα επικαλείται αναφορά του Yonhap News Agency.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι το Boeing B737-800,φέρεται να έχει ταξιδέψει μεταξύ Μουάν, νήσο Τζεζού και Ιντσεόν, δυτικά της Σεούλ, μέσα σε ένα 48ωρο πριν το δυστύχημα.
Επιπλέον, φέρεται να έχει κάνει ταξίδια και σε διεθνείς προορισμούς, μεταξύ των οποίων το Πεκίνο, η Μπανγκόγκ, το Κότα Κιναμπάλου, το Ναγκασάκι και η Ταϊπέι.
Το αεροπλάνο χρησιμοποιείτο σε πτήσεις τσάρτερ κυρίως από ταξιδιωτικό πρακτορείο που πρόσφερε πενθήμερα πακέτα διακοπών στη Μπανγκόγκ για την περίοδο των Χριστουγέννων.
Ανησυχίες
Αναφέρεται ότι πηγές της βιομηχανίας εξέφρασαν ανησυχίες για το αν η Jeju Air μπορεί να έχει καταναλώσει υπερβολικά τους πόρους της, προγραμματίζοντας υπερβολικές ναυλωμένες πτήσεις κατά την περίοδο αιχμής των εορτών.
Αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα: Το βασικό αναπάντητο ερώτημα
«Πρόκειται για μια από τις πιο αινιγματικές συντριβές που έχω δει ποτέ. Τίποτα σε αυτό δεν βγάζει νόημα», δήλωσε στο δίκτυο BBC ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας, Τζέφρι Τόμας.
Σημείωσε ότι αν και μία πρόσκρουση με πουλί μπορεί να έπαιξε ρόλο εντούτοις μόλις ο πιλότος έστειλε σήμα κινδύνου, τα δεδομένα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας διακόπηκαν. Η ξαφνική απώλεια των δεδομένων – που επιτρέπει τον εντοπισμό των πτήσεων – «υποδηλώνει κάποια ηλεκτρική βλάβη», εξήγησε ο Τζέφρι Τόμας.
«Μετά την κλήση έκτακτης ανάγκης, το αεροπλάνο είχε επίσης τη δυνατότητα να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη συνηθισμένη. Ωστόσο οι τροχοί ήταν σηκωμένοι, τα πτερύγια δεν είχαν ρυθμιστεί σωστά και προσγειώθηκε στα μισά του διαδρόμου προτού (…) εκραγεί», σημείωσε ο Τζέφρι Τόμας.
Παράλληλα ανέφερε ότι υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης εάν προκύψει ηλεκτρικό ή υδραυλικό πρόβλημα, αλλά αυτοί δεν χρησιμοποιήθηκαν. «Απλά δεν βγάζει κανένα νόημα. Θα πρέπει να περιμένουμε τα στοιχεία του καταγραφέα φωνής για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τι συνέβη», κατέληξε ο ειδικός.
Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης σκοτώθηκαν κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.