ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ: Dart Management και ελληνικό… Δημόσιο – «Λέιζερ ρίχνουν και διαστημόπλοιο»!

17:29 - 3 Ιούλιος 2024

Στα ταμεία του fund Dart Management μπήκε το 90% των 436.000.000 ευρώ που πλήρωσε την Τρίτη 14 Μαΐου του 2012 το ελληνικό Δημόσιο για το ομόλογο που έληγε, σύμφωνα με δημοσίευμα των «New York Times», το οποίο επικαλείται ανώνυμες πηγές. Η εν λόγω επενδυτική εταιρεία έχει την έδρα της στα Νησιά Κεϊμάν, τα οποία αποτελούν έναν φορολογικό παράδεισο στην Καραϊβική Θάλασσα και εμπίπτουν στη δικαιοδοσία του Ηνωμένου Βασιλείου, παρόλο που δεν αποτελούν τμήμα της επικρατείας του. Η Dart Management αποτελεί ένα από τα γνωστότερα «αρπακτικά» (vulture), τα οποία αγοράζουν ομόλογα χωρών που απειλούνται με χρεοκοπία και στη συνέχεια κινούνται νομικά εναντίον των κυβερνήσεων σε περίπτωση αδυναμίας αποπληρωμής. Συνήθως συσσωρεύουν ομόλογα που κυμαίνονται μεταξύ 60-70 σεντς για κάθε δολάριο, αναμένοντας ότι θα πληρωθούν στο ακέραιο. Στην περίπτωση της Ελλάδας η αγορά έγινε ακόμα φτηνότερα (γύρω στα 40 σεντς!), οπότε μετά την πληρωμή το περιθώριο κέρδους έγινε ακόμα μεγαλύτερο. Μαζί με άλλα απέκτησαν αυτή την τεχνογνωσία τη δεκαετία του ’90 στη Βραζιλία (αποσπώντας με τον ίδιο τρόπο 600.000.000 δολάρια) και ειδικότερα στην Αργεντινή. Το 2005 o πρόεδρος Κίρχνερ είχε προτείνει την εξόφληση στο 70% της αξίας του ομολόγου, πρόταση που έγινε αποδεκτή από το 75% των πιστωτών. Φυσικά σε αυτούς δεν συμπεριλαμβανόταν η Dart Management με αποτέλεσμα να εκκρεμοδικεί ακόμα η απόφαση πληρωμής συνολικά 2 δισ. δολαρίων. Η κίνηση της Ελλάδας να πληρώσει αμέσως δημιουργεί εύλογες υποψίες, καθώς ήταν προς συμφέρον της η απειλή διεξαγωγής χρονοβόρου δικαστικού αγώνα που θα ωθούσε την Dart και άλλα «όρνεα» να προτιμήσουν την τωρινή κουρεμένη λεία σε βάρος μίας αμφίβολης μελλοντικής. Επιπλέον, πληρώνοντας στο ακέραιο το ομόλογο της Dart ανοίγει η κερκόπορτα για αντίστοιχα funds που έχουν στα χέρια τους το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 6 δισ. ευρώ. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του δικαστικού αγώνα θα ήταν πως η Dart θα έπρεπε να απαντήσει αν λειτούργησε αυτόνομα ή ως εντολέας κάποιου που είχε εσωτερική πληροφόρηση για την «ευτυχή» κατάληξη αυτού του συγκεκριμένου ομολόγου. Και ενώ τα όρνεα πυκνώνουν στον ελληνικό ουρανό, η Dart καταμετρά τα κέρδη της στις μονίμως ηλιόλουστες Νήσους Κεϊμάν, τις οποίες δεν αποχωρίζεται ποτέ.

«Λέιζερ ρίχνουν και διαστημόπλοιο»!

Πηγές εντός των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών προέβαλαν στις 24 Μαΐου 2012 τον ισχυρισμό πως μία μυστική αμερικανική επιχείρηση πολύ πιθανόν να προκάλεσε σαμποτάζ στο ρωσικό SuperJet που είχε συντριβεί στην Ινδονησία δύο εβδομάδες πιο πριν. Το σκάφος πραγματοποιούσε μία πτήση επίδειξης που αποσκοπούσε στην εξασφάλιση επικερδών παραγγελιών πριν προσκρούσει στις πλαγιές ενός βουνού, παρασύροντας στον θάνατο τους 45 επιβάτες και το πλήρωμα. «Ερευνούμε την πιθανότητα να πρόκειται για βιομηχανικό σαμποτάζ», δήλωσε μία ανώνυμη πηγή εντός των μυστικών υπηρεσιών των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων (GRlJ). O ψυχροπολεμικού ύφους ισχυρισμός κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με προηγούμενες κατηγορίες από τα ανώτερα κυβερνητικά στρώματα, σύμφωνα με τις οποίες οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν ισχυρό λέιζερ (!) για να καταρρίψουν πριν από επτά μήνες ένα ρωσικό εξερευνητικό σκάφος που βρισκόταν στον Άρη. Κάποιες από τις ολοένα και αυξανόμενες αποτυχημένες εκτοξεύσεις δορυφόρων των τελευταίων 18 μηνών θα μπορούσαν να είναι περιπτώσεις δολιοφθοράς εκ μέρους των ΗΠΑ, υποστήριξε η ίδια πηγή, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο το πεδίο της διαρκούς εκστρατείας που διεξάγουν οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες εναντίον της ρωσικής τεχνολογίας. Το πρωτοσέλιδο της μεγαλύτερης ρωσικής εφημερίδας «Komsomolskaya Pravda» επαναλάμβανε την απορία «αν οι Αμερικανοί εμπλέκονται στη συντριβή του SuperJet;», ενώ η ίδια πηγή αποκάλυψε στον ρεπόρτερ ότι «γνωρίζουμε πως οι ΗΠΑ είναι κάτοχοι ειδικής τεχνολογίας που παρεμβαίνουν στις συχνότητες ή προκαλούν δυσλειτουργία στις αναγνώσεις διαφόρων παραμέτρων» και ότι «δεν θεωρώ τυχαία την αμερικανική στρατιωτική παρουσία λίγες ημέρες πριν στο ίδιο αεροδρόμιο από όπου έγινε η απογείωση του μοιραίου SuperJet». Αυτό αποτελεί και το πρώτο επιβατικό αεροπλάνο που παρουσίασε η Ρωσία μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και έχει σχεδιαστεί για να αρπάξει το μερίδιο της αγοράς από δυτικούς παραγωγούς, ενώ Ρώσοι αξιωματούχοι επιμένουν ότι δεν υπήρχαν τεχνικά προβλήματα μέχρι και την πτώση. Μετά την πτώση του δορυφόρου στον Άρη ο επικεφαλής του προγράμματος Βλαντίμιρ Ποπόβκιν είχε προειδοποιήσει πως «υπάρχουν πλέον πολύ ισχυρές συσκευές που μπορούν να επηρεάσουν ακόμα και διαστημόπλοιο», ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί η δυνατότητα να έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί. Σε αυτούς τους υπαινιγμούς προστέθηκαν οι εκ νέου κατηγορίες ενός ανώτερου διοικητή του ναυτικού, ο οποίος κατηγόρησε το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ για το ναυάγιο του πυρηνικού υποβρυχίου «Kursk» τον Αύγουστο του 2000, που προκάλεσε τον θάνατο 118 ναυτών, συνδέοντάς το ευθέως με την παρουσία πολλών πλοίων των ΗΠΑ στην κοντινή περιοχή των ασκήσεων της Θάλασσας του Μπάρεντς. O Ψυχρός Πόλεμος δεν τελείωσε ποτέ… και όπως φαίνεται εμπλέκει ακόμα και διαστημόπλοια (…εξωγήινα, όπως θα έλεγαν κάποιοι χωρίς ενδοιασμό)!