Μία νέα σειρά «μαύρων κουτιών» (καταγραφείς πτήσης) για αεροσκάφη, τα οποία παρέχουν μεγαλύτερες χωρητικότητες αποθήκευσης δεδομένων και -για πρώτη φορά- τη δυνατότητα χρήσης δορυφόρων για την αποστολή δεδομένων από ατυχήματα / δυστυχήματα σε πραγματικό χρόνο, αναπτύσσει η Honeywell. Στελέχη της εταιρείας και άλλοι υποστηρικτές της νέας τεχνολογίας λένε πως οι συσκευές υπόσχονται μεγάλα οφέλη στις μελλοντικές έρευνες πάνω σε συντριβές αεροπλάνων. Πρόκειται για δυνατότητες οι οποίες ήταν υπό συζήτηση εδώ και πολλά χρόνια στην αεροπορική βιομηχανία, καθώς θα είχαν ως αποτέλεσμα την απόκτηση ζωτικής σημασίας δεδομένων εγκαίρως, εξαφανίζοντας τις αβεβαιότητες και την ανάγκη αναζητήσεων (πολύ συχνά άκαρπων) για συμβατικά «μαύρα κουτιά». Υπενθυμίζεται πως, χωρίς τη δυνατότητα data streaming μέσω δορυφόρων, οι ερευνητές πρέπει να βρουν το σημείο όπου ένα αεροπλάνο συνετρίβη και να ανασύρουν από εκεί τα «μαύρα κουτιά», κάτι που είναι ιδιαίτερα δύσκολο αν το σημείο της συντριβής είναι παραδείγματος χάρη στα βάθη του ωκεανού ή σε απρόσιτες βουνοκορφές. Να αναφέρουμε ότι το «μαύρο κουτί» ονομάζεται έτσι διότι αυτό ήταν το αρχικό χρώμα κατασκευής του. Στις μέρες μας έχει χρώμα πορτοκαλί φωσφοριζέ ώστε να είναι ευκολότερος ο εντοπισμός του.
Οι Ιάπωνες προγραμματίζουν τεχνητές «βροχές» μετεωριτών
Διαβάσαμε ότι τεχνητές «βροχές» μετεωριτών θα μπορεί να προγραμματίζει κατά παραγγελία μια ιαπωνική εταιρεία από το 2020, τις οποίες θα μπορούν να «νοικιάζουν» εταιρείες και… εκατομμυριούχοι της Γης. Το φιλόδοξο σχέδιο ανήκει στην εταιρεία Astro Live Experiences (ALE) με έδρα το Τόκιο και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ιαπωνική Εταιρεία Εξερεύνησης Διαστήματος (JAXA). Το μυστικό κρύβεται σε μια διαστημοσυσκευή μικρότερη μιας τσάντας πλάτης, η οποία ήδη εκτοξεύτηκε στο διάστημα με τον πύραυλο Epsilon Rocket #4 και τέθηκε σε τροχιά. Σύμφωνα με την εταιρεία, η διαστημοσυσκευή θα μπορεί να προγραμματίζει «βροχές» μετεωριτών σε συγκεκριμένο χρόνο και τοποθεσία. Αυτό θα γίνεται μέσω μεταλλικών πέλετ (σφαιριδίων), με μήκος 2,5 εκατοστών, τα οποία θα απελευθερώνονται από τη διαστημοσυσκευή με κατεύθυνση τη Γη. Καθώς τα πέλετ θα διαπερνούν την ατμόσφαιρα, θα πυρακτώνονται και θα προσφέρουν το θέαμα μιας κανονικής «βροχής» μετεωριτών! Η εταιρεία είχε δηλώσει ότι θα ήταν έτοιμη για τις πρώτες «παραστάσεις» το 2020, υποσχόμενη ότι οι δικές της «βροχές» θα είναι «πιο φωτεινές και θα διαρκούν περισσότερο από ό,τι τα κανονικά φαινόμενα». Μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί στοιχεία για το κόστος που θα έχει μια «βροχή» μετεωριτών κατά παραγγελία, ωστόσο εκτιμάται ότι θα μετρούσε κάμποσα εκατομμύρια ευρώ, που φαίνεται πως υπάρχουν για τέτοια πράγματα και για να απασχολούνται όλοι…
Οδικές πινακίδες με ηλιακή ενέργεια
Τον δρόμο για «έξυπνες» οδικές πινακίδες ανοίγουν μηχανικοί του University of Texas at San Antonio (UTSA), οι οποίοι αναπτύσσουν και δοκιμάζουν ένα χαμηλού κόστους, ενεργειακά αυτοτροφοδοτούμενο θερμικό σύστημα που θα εντοπίζει οχήματα, θα βελτιώνει την ορατότητα των πινακίδων STOP και θα αποτρέπει με αυτό τον τρόπο τροχαία δυστυχήματα. Οι πινακίδες STOP σε δρόμους στην επαρχία δεν διακρίνονται εύκολα και αυτό οδηγεί σε επικίνδυνα ατυχήματα. Σημειώνεται πως η έλλειψη πρόσβασης σε δίκτυο ηλεκτροδότησης σημαίνει πως είναι πιθανότερο τέτοιοι δρόμοι να μην έχουν επαρκή σηματοδότηση (φανάρια κ.λπ.). Για να βελτιώσουν την ασφάλεια των οδηγών, οι Σάρα Αχμέντ και Σάμερ Ντεσούκι, καθηγητές στο UTSA College of Engineering, δημιούργησαν ένα χαμηλού κόστους, ενεργειακά αυτοτροφοδοτούμενο σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης για την ενημέρωση των αυτοκινητιστών για κινδύνους σε επαρχιακούς δρόμους. Το σήμα STOP επόμενης γενιάς χρησιμοποιεί έναν multi-pixel παθητικό υπέρυθρο αισθητήρα που εντοπίζει ένα όχημα καθώς πλησιάζει σε μια διασταύρωση. Όταν το όχημα είναι εντός εμβέλειας, ενεργοποιείται το σύστημα ανάμματος της πινακίδας. Ο αισθητήρας παρατηρεί τα θερμικά ίχνη και τα επεξεργάζεται για τον εντοπισμό διερχόμενων οχημάτων. Διακρίνει την κατεύθυνση της κίνησης, υπολογίζει την ταχύτητα του θερμικού ίχνους και διαπιστώνει την κατηγορία του οχήματος.
Το «Σάντουιτς Γκέιτ» έφερε παραίτηση
Θα μπορούσε να ονομαστεί και «Σάντουιτς Γκέιτ» η υπόθεση ενός βουλευτή στη Σλοβενία που παραιτήθηκε επειδή έκλεψε ένα σάντουιτς! Ο 54χρονος Ντάρι Κράζιτς δήλωσε πως αποφάσισε να φύγει από το κατάστημα δίχως να πληρώσει, διότι τρεις υπάλληλοι αδιαφορούσαν, ενώ περίμενε επί τρία λεπτά στο ταμείο. «Συμπεριφέρονταν σαν να ήμουν αέρας», είπε στον τηλεοπτικό σταθμό POP. Τόνισε επίσης ότι περίμενε αρκετή ώρα και αποφάσισε να τσεκάρει την ασφάλεια του καταστήματος φεύγοντας με το σάντουιτς. Η κλοπή πέρασε απαρατήρητη και στη συνέχεια o βουλευτής του κόμματος LMS, που είναι ο μεγαλύτερος εταίρος στον πεντακομματικό κυβερνητικό συνασπισμό, επέστρεψε στο κατάστημα και πλήρωσε τα οφειλόμενα. Ωστόσο ο κ. Κράζιτς τελικά υποχρεώθηκε σε παραίτηση, αφότου ο αρχηγός της παράταξής του, Μπράνε Γκολούμποβιτς, καταδίκασε την ενέργεια ως «απαράδεκτη» και ζήτησε από τον βουλευτή να αναλάβει την ευθύνη. O κ. Κράζιτς απολογήθηκε για τη συμπεριφορά του, λέγοντας ότι έχει μετανιώσει για το «κοινωνικό πείραμα» που διενήργησε και ζήτησε συγγνώμη από τους ψηφοφόρους του που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη θητεία του. Αναρωτιέται κανείς γιατί τόση διαφορά με τη συμπεριφορά επαγγελματιών πολιτικών πιο κοντά σε εμάς. Ή το κλίμα θα φταίει ή ότι είναι επαγγελματίες…