Σε µια αποφασιστική κίνηση ανανέωσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών προχωρά το υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών, αποσύροντας σταδιακά µέχρι το τέλος του 2025 τα εναποµείναντα παλιά 18µετρα λεωφορεία τεχνολογίας Euro 2 του 1999.
Πρόκειται για τα γνώριµα αρθρωτά οχήµατα που εξυπηρετούν εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες τις πιο επιβαρυµένες γραµµές του δικτύου -550, Β5, 608 και άλλες- που αποτελούν «εστίες παραπόνων» για τους πολίτες. Στη θέση τους έρχονται τα νέα αρθρωτά Iveco UrbanWay, 18 µέτρων, φιλικά προς το περιβάλλον και χαµηλών εκποµπών, µε καύσιµο συµπιεσµένο φυσικό αέριο (CNG). Η µετάβαση αυτή σηµατοδοτεί την έναρξη µιας νέας εποχής για τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας.
Τα νέα λεωφορεία δεν είναι απλώς… καινούργια, αλλά, όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών, φέρνουν µαζί τους αισθητή διαφορά στην καθηµερινότητα των επιβατών, µε πιο αθόρυβη λειτουργία, καλύτερο αερισµό και ψύξη, µικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωµα και -το κυριότερο- ευκολότερη πρόσβαση για όλους. Επιπρόσθετα, το φυσικό αέριο ως καύσιµο µειώνει τους ρύπους αλλά και το λειτουργικό κόστος του στόλου, προσφέροντας καλύτερη απόδοση σε κάθε διαδροµή.
Αρχές του 2026
Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κυριακάτικης Απογευµατινής», ο σχεδιασµός του υπουργείου περιλαµβάνει την παράδοση και ένταξη στον στόλο περισσότερων από 1.000 λεωφορείων στις αρχές του νέου έτους. Το πρόγραµµα ανανέωσης δίνει προτεραιότητα στις γραµµές υψηλής ζήτησης, µε στόχο την ουσιαστική αναβάθµιση του επιπέδου εξυπηρέτησης και αξιοπιστίας. «Θέλουµε ο κόσµος να µπορεί να αφήσει το αυτοκίνητό του επειδή ξέρει ότι το λεωφορείο θα είναι στην ώρα του, καθαρό και άνετο. Οπως σε κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, έτσι κι εδώ, οι δηµόσιες συγκοινωνίες πρέπει να είναι πραγµατική επιλογή και όχι µια ανάγκη», τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών
Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δίνοντας το στίγµα της πολιτικής που θα ακολουθηθεί στον κρίσιµο τοµέα των δηµόσιων συγκοινωνιών, όπου η ανανέωση του στόλου σε συνδυασµό µε την εξάλειψη των δυσλειτουργιών θεωρείται το µεγάλο στοίχηµα.
Πηγές του υπουργείου αναφέρουν πως υπάρχει σχεδιασµός να ενταχθούν µέχρι το 2027 και επιπλέον λεωφορεία, ώστε να υπάρξει και εκσυγχρονισµός του υπάρχοντoς στόλου, αλλά και επέκτασή του µε σκοπό τη µείωση του χρόνου αναµονής των επιβατών στις στάσεις. Στο ίδιο πλαίσιο, η απόσυρση των παλαιών αρθρωτών λεωφορείων Euro 2, που εδώ και χρόνια λειτουργούσαν υπό οριακές συνθήκες, αποτελεί το πιο σαφές δείγµα πολιτικής βούλησης
για ποιοτικές δηµόσιες µεταφορές.
Κυριακάτικη Απογευματινή