Σε εξέλιξη βρίσκεται νέα έρευνα για την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, που συγκρούστηκε με το μοιραίο Intercity 62 τη μαύρη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, μετά και τη δημοσιοποίηση του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την τραγωδία των Τεμπών, που έκανε λόγο για χαμένο τμήμα της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Για τον λόγο αυτό, αλλά και τα όσα έχουν ακουστεί για το αν εκεί βρισκόταν ή όχι τυχόν ύποπτο φορτίο που οδήγησε στη φονική πυρόσφαιρα, αύριο, Παρασκευή, θα μεταβεί στο Κουλούρι Λάρισας, με εντολή εφέτη ανακριτή, κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) της Πυροσβεστικής με τους δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες, προκειμένου να ερευνήσουν την εμπορική αμαξοστοιχία.
Σημειώνεται ότι κλιμάκιο της ΔΑΕΕ είχε μεταβεί στον τόπο της τραγωδίας τις πρώτες ώρες μετά το φρικιαστικό δυστύχημα, για να συμμετάσχει στις έρευνες. Ωστόσο τα μέλη του κλιμακίου υποστήριξαν στις καταθέσεις τους ότι ο επικεφαλής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λάρισας και οι τέσσερις προανακριτικοί υπάλληλοί της δεν τους το είχαν επιτρέψει. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους έχει ασκηθεί δίωξη εναντίον στελεχών της Πυροσβεστικής.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έρευνες για το αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο υλικό και πού αυτό πιθανώς να βρισκόταν. Υπενθυμίζεται ότι, με βάση το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, υπάρχει η υποψία ύπαρξης 2,5 τόνων εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δευτέρου βαγονιού της εμπορικής, αλλά, όπως τονίζονταν στο συγκεκριμένο σημείο του πορίσματος, θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω.


Όλα νόμιμα στα βαγόνια
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό ΟΝΕ ο γ.γ. του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, «οι συνάδελφοί μας εκείνο το βράδυ έκαναν έλεγχο πάνω στα βαγόνια (γιατί εκεί μπορούν να ελέγξουν, δεν μπορούν να ελέγξουν τις μηχανές) και δεν υπήρχε τίποτα παράνομο, δηλαδή τίποτα πέρα από τη φορτωτική, τα πιστοποιητικά που είχε για τη μεταφορά. Και η φορτωτική έλεγε: λαμαρίνες, ελάσματα και κοντέινερ».
Αναφορικά με τη φημολογία ότι υπήρχαν 2,5 τόνοι ξυλολίου στο κόκπιτ του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο κ. Τσικαλάκης ήταν κατηγορηματικός: «Είναι τέτοιος ο χώρος που μου φαίνεται αδιανόητο, απίθανο… Επειδή ο χώρος του κόκπιτ είναι πάρα πολύ μικρός, είναι αδύνατον να χωρέσουν εκεί μέσα 2,5 τόνοι, ούτε 1 τόνος δεν χωράει εκεί μέσα», ενώ με τη σειρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης, μέσω ανάρτησής του, στην οποία είχε δημοσιεύσει και φωτογραφία του κόκπιτ, είχε τονίσει: «Ακόμα και σε μπιτόνια των 20 λίτρων να βάζανε εδώ αυτό το περιβόητο πτητικό υγρό, όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες, έπρεπε να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια και δεν μπορούν να χωρέσουν σε αυτό τον χώρο».
Εξάλλου, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο αστυνομικός συντάκτης Βασίλης Λαμπρόπουλος στην εκπομπή «LiveNews» του Mega, η Αστυνομία, εξετάζοντας τα νέα δεδομένα, δεν αποκλείει την πιθανότητα η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε διαλύτες που χρησιμοποιούνται για τη νόθευση ποτών: «Το κόκπιτ είναι μικρό, περίπου 15 κυβικά μέτρα του βαγονιού. Δεν μιλάει κανείς για μεγάλες ποσότητες καυσίμων, δεν λέει κανείς ότι έβαλε κάποιος οτιδήποτε σε κάποια δεξαμενή, αλλά μπορεί να φορτώσει πολλά μπιτόνια και εκφράζεται η υπόνοια για αιθυλική αλκοόλη που να σχετίζεται με νοθεία ποτών», είπε μεταξύ άλλων τονίζοντας, επίσης, ότι στην έκρηξη υπάρχει μπλε χρωματισμός που, όπως λένε ειδικοί, μπορεί να έχει προέλθει από αιθυλική αλκοόλη.
Εφημερίδα Απογευματινή