Τέμπη: Δεν υπήρχε ύποπτο φορτίο στο τρένο, λένε οι πραγματογνώμονες – Αυθεντικά τα νέα βίντεο

Τι αναφέρει το πόρισμα που θα δοθεί τους συνηγόρους των συγγενών των θυμάτων
16:39 - 13 Φεβρουαρίου 2025

Στην πιστοποίηση ότι το εμπορικό τρένο που συγκρούστηκε στα Τέμπη είναι η αμαξοστοιχία που εμφανίζουν τα τρία νέα βίντεο που παραδόθηκαν από τον δικηγόρο Βασίλη Καπερνάρο στον ανακριτή δύο χρόνια μετά, προβαίνουν οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες που είχαν οριστεί από τον εφέτη ανακριτή.

Ειδικότερα, στις εκθέσεις τους, μεταξύ άλλων, αναφέρουν ότι στο εμπορικό τρένο δεν εικονίζεται άλλο φορτίο πλην των δηλωθέντων, κατά συνέπεια αποκλείουν την ύπαρξη ύποπτου φορτίου.

Διαβάστε το πόρισμα των πραγματογνωμόνων

Οπως αναφέρεται στο πόρισμα «από την ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών. Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού».

Η σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας

«Η εμπορική αμαξοστοιχία αποτελούνταν από δύο (2) εν σειρά ηλεκτράμαξες σε ζεύξη διπλής έλξης (κατά σειρά Η/Α 1 120-022 και Η/Α 2 120-012) και δεκατρείς (13) φορτάμαξες (πλατφόρμες) με σύνθεση όπως περιγράφονται στον παρακάτω Πίνακα 1, με στοιχεία χορηγηθέντα από την Hellenic Train», σημειώνουν.

Τέμπη: Ολόκληρη η έκθεση των πραγματογνωμόνων για τα νέα βίντεο-1

Αναφερόμενοι στα βαγόνια του συρμού, στα διακριτικά των container και το φορτίο της αμαξοστοιχίας τονίζουν: «Από την παραπάνω ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού τόσο από τη σήραγγα του Πλαταμώνα, όσο και από τη σήραγγα των Τεμπών, γίνονται αντιληπτά τα κάτωθι:

  1. Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας
  2. Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης (βλέπε Φωτο 1-9 παραπάνω).
  3. Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος (Φωτο 10 και 11 παραπάνω) και τα έγγραφα της Hellenic Train (Πίνακας 1), όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.
  4. Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
  5. Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container».

 

Οι πραγματογνωμοσύνες των δικαστικών πραγματογνωμόνων θα δοθούν στους συνηγόρους των συγγενών των θυμάτων για αξιολόγηση, ενώ ο ανακριτής θα τις αποστείλει και στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για περαιτέρω έρευνα και λεπτομερέστερη αξιολόγηση σε σχέση και με όσα κατασχέθηκαν πρόσφατα, όπως καταγραφικά και servers στα γραφεία της εταιρείας που είχε την ευθύνη της βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικoύ δικτύου.