Στο 16,6% των τροχαίων εμπλέκονται ηλικιωμένοι, τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης, που δημοσίευσε στοιχεία έπειτα από ανάλυση δεδομένων από σχετικές έρευνες των τελευταίων ετών. Με αφορμή το σοβαρό δυστύχημα στην Αγία Σοφία στο Ψυχικό πριν από λίγες ημέρες, όταν μια 88χρονη γυναίκα οδήγησε στον θάνατο έναν άνθρωπο τραυματίζοντας σοβαρά άλλους δύο, ο Πανελλήνιος Σύλλογος επιμένει πως οι ηλικιωμένοι δεν είναι ανίκανοι να οδηγούν, ωστόσο, όπως διευκρινίζει, οι οδηγικές ικανότητές τους χρειάζονται ειδική αξιολόγηση.
Ως προς τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, πρέπει να υπάρχει εξατομίκευση του ελέγχου της ικανότητάς τους όχι στο τιμόνι αλλά και ως προς την υγεία, τις γνωστικές δυνατότητες καθώς και τη φυσική κατάστασή τους. Αυτό τουλάχιστον επισημαίνεται κατά την ανάλυση των δεδομένων των τροχαίων στην οποία προχώρησε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης.
Κάτι που επίσης έχει ενδιαφέρον και προκύπτει από την έρευνα είναι πως ενώ οι οδηγοί του ηλικιακού πεδίου 65 έως 75 ετών εμπλέκονται στο 16,6% των τροχαίων που καταγράφονται, οι οδηγοί 75 ετών και άνω εμπλέκονται μόνο στο 8,6%.
Για τους ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας θα πρέπει να δοθούν κίνητρα, επισημαίνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος, ώστε να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Βέβαια, για να τα προτιμήσουν οι ηλικιωμένοι αλλά και άνθρωποι νεότερης ηλικίας θα πρέπει τα ΜΜΜ να βελτιωθούν ως προς τους χρόνους μετακίνησης και να υπάρχει σταθερότητα στα δρομολόγια, ώστε οι εργαζόμενοι να τα επιλέγουν αντί των αυτοκινήτων τους.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που τονίζεται στην έκθεση του Πανελλήνιου Συλλόγου είναι πως πρέπει να υπάρχει διαρκής εκπαίδευση των οδηγών, αφού ο χρόνος προκαλεί αλλαγές στις ικανότητες του κάθε ανθρώπου. Συνεπώς, χρειάζεται έλεγχος από ειδικούς του αντικειμένου προκειμένου να αξιολογούν τις δυνατότητές του.
Εφημερίδα Απογευματινή