Χωρίς οδηγούς οι συρμοί στη Θεσσαλονίκη!

Η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης χρήσης του μετρό σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού
18:40 - 4 Οκτωβρίου 2023

Το πιο καθοριστικό βήμα για να γίνει το όνειρο του μετρό Θεσσαλονίκης πραγματικότητα αναμένεται να γίνει σήμερα με την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησής του. O διαγωνισμός ξεκίνησε στις αρχές του 2023, προχώρησε με αστραπιαίες διαδικασίες και ανάδοχος αναδείχθηκε το σχήμα ATM-EGIS, υπό την επωνυμία ΤΗΕΜΑ (THEMA Consortium), το οποίο θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του μέσου σταθερής τροχιάς για 11 χρόνια, με το προσφερόμενο συνολικό τίμημα να ανέρχεται στα 249.930.000 ευρώ.

Η σημερινή υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης, που θα γίνει παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι ένα σημαντικό βήμα προκειμένου να γίνουν τα εγκαίνια του πολύπαθου μετρό και να παραδοθεί το έργο, επιτέλους, στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.

Μέσα στο 2024

Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Economist Third Thessaloniki Metropolitan Summit», στην ενότητα με θέμα «Οι Υποδομές και οι Μεταφορές ως μοχλός ανάπτυξης», το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024 αλλάζοντας πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

Σημειώνεται ότι χωρίς φορέα λειτουργίας η εκκίνηση των δρομολογίων θα ήταν αδύνατη, ακόμα και αν το μετρό ήταν λειτουργικά έτοιμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Όπως έγινε γνωστό, θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι: ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Πλατεία Δημοκρατίας, η Βενιζέλου, η Αγίας Σοφίας, το Συντριβάνι, το Πανεπιστήμιο, ο Παπάφης, ο Ευκλείδης, η Φλέμινγκ, η Ανάληψη, η 25ης Μαρτίου, η Βούλγαρη και η Νέα Ελβετία.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, οι συρμοί της Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν αυτόματα -δηλαδή χωρίς οδηγό (driverless)- και θα είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ -επίσης για πρώτη φορά στη χώρα μας- θα δούμε αυτόματες θύρες επί των αποβάθρων. Οι πόρτες αυτές θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον κάθε σταθμό, αποτρέποντας έτσι την πρόκληση ατυχημάτων. Λίγους μήνες αργότερα θα ξεκινήσει και η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά και η επέκταση προς τα βορειοδυτικά.