Ο ΕΟΠΥΥ εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή

Όλες οι αλλαγές που έρχονται το 2025 στον ΕΟΠΥΥ για καταπολέμηση της απάτης
16:20 - 25 Δεκέμβριος 2024
Ο ΕΟΠΥΥ εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή

Σημαντικές είναι οι αλλαγές που θα δουν οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ με το νέο έτος, όσον αφορά τον ΑΜΚΑ.

Συγκεκριμένα, από τις αρχές του 2025, κάθε Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) θα συνδέεται, στο πλαίσιο μίας σημαντικής ψηφιακής μεταρρύθμισης, με έναν μοναδικό, πιστοποιημένο τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας.

Η συνεργασία με το Εθνικό Μητρώο Τηλεπικοινωνιών σηματοδοτεί την πλήρη μετάβαση του ΕΟΠΥΥ σε ψηφιακές διαδικασίες, επιτρέποντας στους ασθενείς να επιβεβαιώνουν μέσω του τηλεφωνικού αριθμού ότι οι συνταγές που τους αφορούν εκτελούνται σωστά, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια και τη διαφάνεια των υγειονομικών υπηρεσιών.

Το 2024 ο ΕΟΠΥΥ δέχθηκε περίπου 33.000 καταγγελίες. Οι περισσότερες αφορούν είτε άρνηση να τους παρασχεθούν υπηρεσίες, είτε πρόσθετες χρεώσεις που τους ζητούν, συνταγογράφηση και εκτέλεση φαρμάκων και υλικών εν αγνοία τους.

Η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται στην πρώτη γραμμή με στόχο την βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών. Περιλαμβάνει την διαχείριση πόρων σε πραγματικό χρόνο, εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας για την παρακολούθηση της φαρμακευτικής δαπάνης και την ανάπτυξη δεικτών απόδοσης, διασφαλίζοντας έγκαιρες παρεμβάσεις και οικονομική αποδοτικότητα. Επίσης, επέκταση πρόσβασης και βελτίωση της ποιότητας της δημόσιας υγείας, διεύρυνση της προσβασιμότητας στις υπηρεσίες, αναβάθμιση των προτύπων δημόσιας υγείας και ενίσχυση της βιωσιμότητας του ΕΣΥ.

ΕΟΠΥΥ: Ποιες αλλαγές έρχονται

Στις εμβληματικές ενέργειες του Οργανισμού περιλαμβάνονται η επέκταση από το 2025 της κατ’ οίκον αποστολής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους σε 120.000 ασθενείς, η καθιέρωση Real Time ελέγχων σε νοσηλείες, η καθολική εφαρμογή One Time Password (OTP), η σύνταξη οικονομικών καταστάσεων και ο εσωτερικός έλεγχος.

Με την υποχρεωτική χρήση OTP κατά την εκτέλεση επιβεβαιώνεται η φυσική παρουσία του δικαιούχου κατά την λήψη της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Έτσι περιορίζεται η δυνατότητα υπερτιμολογήσεων ή παραπλανητικών αιτημάτων για οικονομικό όφελος και εξασφαλίζεται ότι οι διαθέσιμοι πόροι χρησιμοποιούνται για τις πραγματικές ανάγκες των ασθενών, βελτιώνοντας τη διαχείριση του υγειονομικού προϋπολογισμού.

«Έχουμε εφαρμόσει τον μοναδικό κωδικό επαλήθευσης, το OTP, στις κατηγορίες στις οποίες έχουμε και την μεγαλύτερη παραβατικότητα, έτσι ώστε να μπορούμε να πιστοποιούμε ότι ο ασθενής είναι εκεί και η υπηρεσία παρασχέθηκε», δήλωσε η κ. Καρποδίνη.

Μάλιστα μέχρι τέλος Ιανουαρίου, θα έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή, για την καθολική εφαρμογή και διασύνδεση με το Εθνικό Μητρώο Τηλεπικοινωνιών, έτσι ώστε για κάθε ΑΜΚΑ να έχει ένα μοναδικό πιστοποιημένο τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας. Κατά την έκδοση και εκτέλεση της συνταγής ο ασθενής να δίνει την συναίνεση του για να προχωρήσει η διαδικασία.

Άλλη μεγάλη αλλαγή από το 2025 θα είναι στον τρόπο κοστολόγησης των νοσηλειών και κάθε παροχής υπηρεσίας στα δημόσια νοσοκομεία. Θα γίνεται με τον νέο τρόπο κοστολόγησης των DRGs, όπου αυτό «μας επιτρέπει να βλέπουμε πέρα από το τι περιέχει το κόστος μιας νοσηλείας, είτε είναι υλικά, είτε είναι φάρμακο, είτε είναι ιατρική αμοιβή και οτιδήποτε άλλο, το ποιος μπορεί πιο οικονομικά και πιο αποτελεσματικά να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας», ανέφερε η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ.