Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ψηφιστεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς -όπως διαβεβαίωσε ο υφυπουργός Μεταφορών- έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία. Όπως δήλωσε ο Βασίλης Οικονόμου:
- «Έχουμε μια καινοτομία, θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το ΙΧ», συμπληρώνοντας παράλληλα πως «μειώνουμε το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα, όχι όμως στους κεντρικούς δρόμους και εκεί που γίνεται ταχεία κυκλοφορία». Ειδικά για τις εθνικές οδούς και τα όρια ταχύτητας, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε στον Σκάι ότι «προσαρμόζονται βάσει των ορίων που θα θέσει η Τροχαία».
- Όσον αφορά, δε, τις μοτοσικλέτες, τόνισε πως «νομιμοποιούμε τη διήθηση, όχι τις σφήνες με ζιγκ ζαγκ. Τη διήθιση την επιτρέπουμε μέχρι τα 25 χλμ./ώρα». Θα επιτρέπεται, δηλαδή, ο μοτοσικλετιστής να κινείται ανάμεσα στα οχήματα – όχι για να κάνει προσπέραση με σφήνα, όταν δεν ξεπερνά την ταχύτητα των 25χλμ/ώρα.
- Για τα πατίνια έκανε τη διάκριση σε δύο κατηγορίες: αυτά που τρέχουν μέχρι 6 χλμ./ώρα, τα απλά, και αυτά που τρέχουν έως 25χλμ./ώρα για τα οποία ο χειριστής «πρέπει να φοράει κράνος και να μην κυκλοφορεί σε κεντρικούς δρόμους». Ξεκαθάρισε πως για παράβαση του ΚΟΚ από χειριστή του συγκεκριμένου δίτροχου που έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του θα καταλογίζονται πρόστιμα κανονικά.
- «Εμείς θέλουμε να προτρέψουμε τον κόσμο να πηγαίνει με τα μέσα μεταφοράς, με τα πόδια. Με τις κάμερες που θα βάλουμε, δεν θα χρειάζεται να έχουμε έναν τροχονόμο από πάνω μας», πρόσθεσε ο Βασίλης Οικονόμου.
- Στην ίδια συνέντευξη ο υφυπουργός Μεταφορών αποκάλυψε ότι η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό δεν θα περιορίζεται μέχρι το Ίλιον, καθώς θα καταλήγει στο Μενίδι.
Οι έλεγχοι της Τροχαίας, είναι, άλλωστε, αποκαλυπτικοί: μόνο τον Νοέμβριο καταγράφηκαν 32.918 παραβάσεις, εκ των οποίων οι 1.373 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Από τις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν οι 1.032 αφορούσαν οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, οι 1.894 υπέρβαση ορίου ταχύτητας, ενώ 374 οδηγοί παραβίασαν τον ερυθρό σηματοδότη.