Χωρίς αξιόπιστες συγκοινωνίες δεν θα «ανασάνει» ο Κηφισός

Η τελευταία γνωστή μελέτη του Δημοσίου για τη λεωφόρο ήταν το έτος 2007 και προέβλεπε αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας ως «προσωρινό μέτρο»!
15:12 - 2 Δεκέμβριος 2024

Ενιαίος και ολοκληρωμένος σχεδιασμός, που θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και την προώθηση πολυτροπικών μετακινήσεων, είναι ο μόνος τρόπος αποσυμφόρησης του Κηφισού, σύμφωνα με τον πρόεδρο των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Όπως εξήγησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Θανάσης Τσιάνος, ο βαρύς κυκλοφοριακός φόρτος στον Κηφισό δεν λύνεται με παρεμβάσεις μόνο σε αυτόν τον άξονα, αλλά χρειάζεται πλέγμα παρεμβάσεων και στο οδικό δίκτυο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Επανέλαβε ότι «πάγια θέση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων από το 2005 είναι η θεσμοθέτηση ενός Μητροπολιτικού Φορέα Μεταφορών για την Αττική, που θα έχει στόχο τον ενιαίο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό» και εξήγησε πως «είναι κρίσιμο η συντομότερη διαδρομή να γίνεται είτε μέσω ΜΜΜ είτε μέσω περιφερειακών δικτύων ελεύθερης ροής. Η λεωφόρος Κηφισού πάντα θα λειτουργεί σε κορεσμό. Αλλά άλλο είναι να κάνεις τη διαδρομή σε 30 λεπτά, άλλο είναι να κάνεις την διαδρομή σε μία ώρα. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στη λεωφόρο Κηφισού θα πρέπει να μειωθούν, διότι επιβαρύνουν και τους υπόλοιπους οδικούς άξονες (π.χ. Θηβών, λεωφόρο Κηφισίας κ.ά.) από οδηγούς που ψάχνουν να βρουν εναλλακτικές διαδρομές».

Αποκάλυψε μάλιστα πως η τελευταία γνωστή μελέτη που έχει εκπονηθεί από το Δημόσιο για τη λεωφόρο Κηφισού ήταν το έτος 2007 και προέβλεπε αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας στο τμήμα μεταξύ της Αττικής Οδού έως Τρεις Γέφυρες από τρεις σε τέσσερις λωρίδες, ως προσωρινό μέτρο, «διότι σε βάθος χρόνου, όπως αναφέρει η μελέτη, ούτε οι τέσσερις λωρίδες δεν θα ήταν αρκετές. Η μελέτη αυτή δεν υλοποιήθηκε», σημείωσε και κατέληξε πως «αν θέλαμε να ιεραρχήσουμε τις παρεμβάσεις, αυτές θα ήταν: μέτρα για την ασφάλεια των μεταφορών, συντήρηση και έξυπνη διαχείριση του υφιστάμενου δικτύου και ΜΜΜ, καθώς και αναβάθμιση και επέκταση των ΜΜΜ».