1.388 έξυπνες κάμερες στην Αττική και πρόστιμο στο e-mail των παραβατών

Στόχος να περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό τα θανατηφόρα τροχαία - Σε λειτουργία από το καλοκαίρι του 2025 και θα εντοπίζουν ακόμα ανασφάλιστα αυτοκίνητα ή όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ
15:29 - 29 Νοέμβριος 2024

Την πλειονότητα των παραβάσεων που ευθύνονται για την αιματοχυσία στους ελληνικούς δρόμους θα καταγράφουν οι 1.388 κάμερες, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν στο σύνολό τους το ερχόμενο καλοκαίρι. Η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη ώστε να μπει ένα τέλος στον… αφανισμό ενός μικρού χωριού 600 και πλέον κατοίκων κάθε χρόνο στους δρόμους της Αττικής αλλά και της περιφέρειας, εξαιτίας των παραβάσεων του ΚΟΚ από οδηγούς αλλά και πεζούς.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι την παρουσίαση του σχεδίου για την εγκατάσταση καμερών Τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, και ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, με τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, να έχει αναλάβει τον συντονισμό της παρουσίασης.

Σε 24ωρη λειτουργία θα βρίσκονται οι κάμερες

Οι 1.000 κάμερες της Τροχαίας και οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής θα λειτουργούν καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο και θα βρίσκονται σε 100 διαφορετικά σημεία της Αθήνας. Οι παραβάσεις που θα καταγράφουν οι «έξυπνες» κάμερες είναι οι εξής: Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η παράνομη χρήση Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης, η οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση, η κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ, η παράβαση διάβασης πεζών, η μη χρήση κράνους και η μη χρήση ζώνης. Πρόκειται για οκτώ εκ των δέκα συνολικά βασικών αιτιών πρόκλησης των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων, μαζί με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την επικίνδυνη οδήγηση.

Πως θα ελέγχονται

Μόλις η κάμερα καταγράψει την παράβαση, αυτή αυτομάτως μεταφέρεται σε ειδικό server της Τροχαίας. Οι αρμόδιοι αστυνομικοί θα καταχωρίζουν στο πληροφοριακό σύστημα την παράβαση, επισυνάπτοντας το αποδεικτικό οπτικό υλικό (βίντεο – φωτογραφία) και μέσα σε ελάχιστα λεπτά η ηλεκτρονική θυρίδα του ιδιοκτήτη του οχήματος θα λαμβάνει εισερχόμενο μήνυμα με τη βεβαιωθείσα κλήση. Μέσω, πάλι, του gov.gr οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να προχωρούν σε ενστάσεις και φυσικά στην άμεση αποπληρωμή των προστίμων. Στο οπτικό υλικό που θα λαμβάνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος «θα εμφανίζεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος ώστε να μη διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά», επισήμανε κατά την ομιλία του ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς.

“Να μην ξαναβιώσουμε πολύνεκρα δυστυχήματα”

«Αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους και η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά ατυχημάτων με δίκυκλα και τετράτροχα», τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μετά τις αλλαγές που σχεδιάζονται εξέφρασε την ελπίδα «να μην ξαναβιώσουμε πολύνεκρα δυστυχήματα που μας δοκίμασαν σαν κοινωνία».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αποκάλυψε πως «ο ανάδοχος του έργου δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν», κάτι που δεν συνέβαινε μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα πολλές από τις υπάρχουσες κάμερες να μη λειτουργούν. Τέλος, ιδρύεται Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ώστε να παρακολουθείται η εξέλιξη των τροχαίων και αναλόγως να λαμβάνονται αποφάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.