Αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων στο παρά ένα στην Πιερία

«Δεν ήταν ανθρώπινο λάθος», λένε οι εργαζόμενοι, ίδιο περιστατικό στο ίδιο μέρος και το 2013
15:37 - 28 Νοέμβριος 2024

Λίγο πριν συμπληρωθούν δύο χρόνια από την εθνική τραγωδία των Τεμπών, οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας κάθε άλλο παρά ασφάλεια και εμπιστοσύνη εμπνέουν στο επιβατικό κοινό, αφού εξακολουθούν να διαπιστώνονται δυσλειτουργίες που από καθαρή τύχη δεν έχουν εξελιχθεί σε νέα δυστυχήματα. Το τελευταίο περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας, όταν αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό προαστιακού, στον Κορινό Πιερίας. Το τρένο του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα υπέστη βλάβη, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στον σταθμό του Κορινού. Όμως, την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57, που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν με πράσινους σηματοδότες, επίσης στη γραμμή καθόδου, κατευθυνόταν προς το μέρος που βρισκόταν το χαλασμένο τρένο.

Όπως έκανε γνωστό στην «Απογευματινή» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Νίκος Τσικαλάκης, ακολουθήθηκε κανονικά το πρωτόκολλο: «Ο μηχανοδηγός του ακινητοποιημένου τρένου ενημέρωσε τον σταθμάρχη για τη βλάβη κι εκείνος με τη σειρά του επικοινώνησε με τους μηχανοδηγούς του Intercity, που έδρασαν αστραπιαία, δίχως να υπάρξει ατύχημα. Αυτά προκύπτουν από τις έρευνες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και από τις ηχογραφημένες συνομιλίες. Τα τρένα εξάλλου κινούνταν πολύ αργά λόγω έργων και είχαν μεταξύ τους απόσταση 5-6 χλμ. Το συγκεκριμένο περιστατικό οφείλεται σε τεχνικό θέμα κι όχι σε ανθρώπινο λάθος».

Ο ΟΣΕ ανακοίνωσε πως διεξάγει έρευνα για τυχόν τεχνικό λάθος, αφού, όπως επισημαίνει, στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Ο κ. Τσικαλάκης έδωσε και μία ανθρώπινη πτυχή στο θέμα, λέγοντας ότι μετά τα «Τέμπη», παραιτούνται νέοι μηχανοδηγοί, το «αύριο» του σιδηροδρόμου: «Τους ασκείται τρομερή πίεση από τον κόσμο, τους λένε “πού πας να σκοτωθείς και να πάρεις ανθρώπους στον λαιμό σου;” Τις προάλλες υπέβαλαν την παραίτησή τους τέσσερις νέοι συνάδελφοι, λαμπρά μυαλά από ΑΕΙ».

Δευτερη φορά που συμβαίνει 

Υπενθυμίζεται ότι το περιστατικό στην περιοχή του ΣΣ Κορινού, ακολουθεί εκείνο της 16ης Δεκεμβρίου 2023, όταν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέος ότι η αμαξοστοιχία IC53 είχε ακινητοποιηθεί εντός του σταθμού Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος, αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη αντί για κόκκινη. Κάτι παρόμοιο συνέβη και στις 23 Δεκεμβρίου 2023, όταν η αμαξοστοιχία 1313, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς, παραβίασε κόκκινο σηματοδότη με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει να πέσει με σφοδρότητα πάνω στην 51 (Ασημένιο Βέλος). Μόλις δύο μήνες μετά, στον ίδιο συγκοινωνιακό κόμβο σημειώθηκε σοβαρότατο περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης τρένων, μιας εμπορικής και μιας αμαξοστοιχίας του προαστιακού.