Ανατριχιαστικά fake news για την τραγωδία στα Τέμπη

Αλήθειες και μύθοι σχετικά με το «κουκούλωμα» για το υποτιθέμενο μπάζωμα στο σημείο μηδέν
16:39 - 4 Μαρτίου 2024

Αλυσιδωτές αντιδράσεις έχει προκαλέσει τα τελευταία εικοσιτετράωρα η υποτιθέμενη εντολή του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, για το δήθεν μπάζωμα της περιοχής του μοιραίου δυστυχήματος στα Τέμπη με στόχο τη συγκάλυψη. Μάλιστα, σύμφωνα με την εκπρόσωπο των θυμάτων, Μαρία Καρυστιανού, τον Χρήστο Τριαντόπουλο κατονόμασε ο τέως περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, κάτι το οποίο ο ίδιος διαψεύδει.

«Εγώ στη γραπτή εξώδικη απάντηση που έδωσα στην κυρία Καρυστιανού δεν αναφέρω πουθενά το όνομα του κυρίου Τριαντόπουλου», εξηγεί ο τέως περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ενώ ο Χρήστος Τριαντόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση του Κώστα Μπούμπα από την Ελληνική Λύση στη Βουλή, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν έδωσα εντολές για κάτι, δεν είχα τέτοιο ρόλο, τέτοια αρμοδιότητα, δεν συμμετείχα στις συσκέψεις, δεν αναφέρομαι στην εξώδικη απάντηση του πρώην περιφερειάρχη. Ήμουν εκεί για να βοηθήσω όσους επιχειρούσαν σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση».

Απαντήσεις σε όσα λέγονται και θεωρίες συγκάλυψης, τις οποίες επικαλείται η αντιπολίτευση, δίνει μέσα από επτά ερωτήματα σήμερα η «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», αποκαλύπτοντας πως τα σενάρια αυτά δεν ευσταθούν.

Ερώτηση: Πού λένε ότι ήταν τα υποτιθέμενα λαθραία βαγόνια;

Απάντηση: Στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Ερώτηση: Πού ήταν η εμπορική αμαξοστοιχία;

Απάντηση: Από τη μέσα πλευρά της γραμμής, δίπλα στο τοιχίο και όχι από την πλευρά του χωραφιού.

Ερώτηση: Πού έγιναν οι εργασίες υποστήριξης του εδάφους από τα συνεργεία όλο το διάστημα;

Απάντηση: Στην πλευρά που ήταν η επιβατική αμαξοστοιχία, δηλαδή στην πλευρά του χωραφιού, όπου είχαν εκτροχιαστεί τα βαγόνια της επιβατικής.

Ερώτηση: Πού θα έπρεπε να υπάρχουν τα «παράνομα» βαγόνια αν υπήρχαν;

Απάντηση: Στις ράγες της εμπορικής, μεταξύ επιβατικής και τοίχου.

Ερώτηση: Σε αυτή την πλευρά έγινε επιχωμάτωση πάνω στις ράγες;

Απάντηση: Όχι, δεν έγινε, καθώς είναι από τη μια πλευρά τα βαγόνια της επιβατικής, η δεύτερη γραμμή και από την άλλη ο τοίχος που χωρίζει τις γραμμές από τον δρόμο.

Ερώτηση: Άρα τι σχέση έχει η επιχωμάτωση με απόπειρα τυχόν συγκάλυψης;

Απάντηση: Καμία.

Ερώτηση: Ποιος το αποδεικνύει;

Απάντηση: Ο φωτογραφικός φακός.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα φωτογραφικά τεκμήρια από το πρώτο πρωί μετά το τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 αποδεικνύουν ότι από το πρώτο ξημέρωμα ξεκίνησαν οι εργασίες έρευνας και διάσωσης με βαρέος τύπου μηχανήματα και τηλεσκοπικούς γερανούς, που επιχειρούν στην πλευρά της επιβατικής αμαξοστοιχίας, δίπλα στο λασπωμένο χωράφι, όπου έχουν εκτροχιαστεί τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Αντιθέτως, είναι ολοφάνερο ότι οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας βρίσκονται «διπλωμένες» μετά τη σφοδρή σύγκρουση μεταξύ της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του τοίχου που χωρίζει τη γραμμή από τον δρόμο χωρίς να επιχειρείται καμία εργασία, καθώς πολύ απλά δεν απαιτείται. Αντιθέτως, οι εργασίες γίνονται αποκλειστικά από την πλευρά όπου βρίσκονται τα μοιραία βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα λασπωμένα χωράφια και επιχειρείται η απομάκρυνση των μεγάλων όγκων σιδήρου για να απεγκλωβιστούν τυχόν τραυματίες και να εντοπιστούν άψυχα σώματα.

ΟΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ

Απαντήσεις για την υποτιθέμενη συγκάλυψη, την οποία έχουν κάνει σημαία τα κόμματα της αντιπολίτευσης, έχουν δοθεί από τον πλέον αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα που βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να αντιμετωπίσει μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τέτοιου επιπέδου και κρισιμότητας. Πρόκειται για τον συντονιστή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Ευάγγελο Φαλάρα, ο οποίος εξηγεί λεπτομερώς τα πάντα στην κατάθεσή του αλλά και στις δηλώσεις που έκανε από τις πρώτες κιόλας ώρες του τραγικού δυστυχήματος. «Είδαμε ότι χρειαζόμασταν βαριά μηχανήματα, γρύλους δυνατούς και γερανούς που να μπορούν να σηκώσουν βάρη. Ζητήσαμε να εφαρμοστεί το σχέδιο μεγάλων ανθρώπινων απωλειών, να έρθουν οι γερανοί και να εξασφαλιστούν τα μέσα για να μεταφερθούν οι τραυματίες στα νοσοκομεία», αναφέρει ο ίδιος στην κατάθεσή του.

Οι γερανοί και οι βαριές εργασίες είναι φανερό ότι γίνονται από την πλευρά που ήταν τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Παράλληλα ο ίδιος σημείωνε ότι κάτω από το σημείο περνάει αγωγός φυσικού αερίου, γεγονός που θα καθιστούσε μοιραία την κάθε λανθασμένη κίνηση ή αν για παράδειγμα βούλιαζε ο γερανός στη λάσπη. «Κατέστη αναγκαίο, προκειμένου να εκκαθαριστεί ο χώρος, να ισοπεδωθούν οι οποιεσδήποτε εδαφικές ανωμαλίες και να διαμορφωθεί με ασφαλή υλικά ώστε οι γερανοί να επιχειρούν χωρίς κίνδυνο για τον αγωγό και για τους ίδιους λόγω των μεγάλων βαρών», εξηγεί ο κ. Φαλάρας.