1.080 σελίδες με τα μυστήρια της τραγωδίας των Τεμπών

Στα χέρια των βουλευτών της Εξεταστικής Επιτροπής από σήμερα το πρωί η επίμαχη δικογραφία - Τι καταγγέλλει η αντιπολίτευση
16:43 - 1 Μαρτίου 2024

Έντονες ήταν οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης σχετικά με τη δικογραφία των 1.080 σελίδων, που έφτασε στη Βουλή από τον εφέτη Λάρισας με αιχμές σχετιά με το κατά πόσον περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία τα οποία θα ρίξουν φως στην τραγωδία των Τεμπών. «Η δικογραφία ήρθε μισή», δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κόκκαλης, υποστηρίζοντας πως απουσιάζουν οι απολογίες κατηγορουμένων όπως και σημαντικά έγγραφα που προσκόμισαν οι μάρτυρες.

Ο κ. Κόκκαλης «φωτογράφισε» τον Κώστα Καραμανλή λέγοντας καταρχάς ότι από την ανάγνωση προκύπτει η ανάγκη κλήτευσης ουσιωδών μαρτύρων, τονίζοντας παράλληλα ότι, όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες στελεχών του ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Καραμανλής ενημερωνόταν για την έλλειψη ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες του τότε υπουργού, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ περιορίστηκε να πει ότι θα αξιολογηθούν τα στοιχεία. Να σημειωθεί ότι, από διαρροή τμήματος της δικογραφίας, ο πρώην CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (από τον Μάρτιο του 2016 έως τις 14 Σεπτεμβρίου του 2021) Φίλιππος Τσαλίδης στην κατάθεσή του φέρεται να αναφέρει ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν ενήμερο για τις μεγάλες ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο με επιστολές που ο ίδιος είχε στείλει προς τον υπουργό και τους γενικούς γραμματείς, οι περισσότερες εκ των οποίων δεν απαντήθηκαν ποτέ

ΥΠΟ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΔΙΑΡΡΟΩΝ

«Ελλιπέστατη» χαρακτήρισε τη δικογραφία η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη. «Δεν πρόκειται για το σύνολο της δικογραφίας, αλλά για στοιχεία της δικογραφίας, τα οποία επιλεκτικά έχουν αποσταλεί στη Βουλή. Λείπουν ουσιώδη στοιχεία, ουσιώδη συνημμένα, τα οποία οι μάρτυρες κατέθεσαν, και θα έλεγα ότι εισφέρει ελάχιστα στην προσπάθεια να αποκαλυφθούν τα αίτια και οι υπεύθυνοι αυτού του τραγικού εγκλήματος», είπε. Ερωτηθείσα εάν έχει νόημα μετά την κατάθεση της δικογραφίας η συνέχιση των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής, η κυρία Αποστολάκη σημείωσε ότι η Επιτροπή δεν μπορεί να ολοκληρωθεί και να βγουν πορίσματα, εάν δεν έρθουν κρίσιμοι μάρτυρες. «Η πλειοψηφία θα το αρνηθεί. Το αρνήθηκε ήδη. Δεν έχω καμιά ελπίδα ότι θα σπεύσει να καλέσει κρίσιμους μάρτυρες για τη διαλεύκανση της αλήθειας. Και δεν το κάνει αυτό, γιατί δεν θέλει την αναμετάδοση των καταθέσεών τους», ανέφερε η βουλευτής.

Σήμερα μετά τις 9.00 το πρωί οι βουλευτές-μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής θα έχουν πρόσβαση στη δικογραφία, με σκοπό να τη μελετήσουν και να κρατήσουν σημειώσεις. Οι βουλευτές δεν θα μπορέσουν να πάρουν αντίγραφα της δικογραφίας έτσι ώστε να διασφαλιστεί η μυστικότητα της διαδικασίας και να μην υπάρξουν διαρροές όσων αναφέρει ο εισαγγελέας Λάρισας. Ωστόσο τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής θα μπορούν να επισκέπτονται το γραφείο του Ειδικού Γραμματέα του Κοινοβουλίου για να μελετήσουν τα σχετικά έγγραφα και να αντλήσουν στοιχεία και πληροφορίες για τη σύνταξη των πορισμάτων.

Πλήθος κόσμου έξω από το κτίριο του ΟΣΕ στη Λάρισα τίμησε την μνήμη των 57 θυμάτων

Τα εξαφανισμένα βαγόνια, τα βίντεο που «χάθηκαν» το μανιτάρι της έκρηξης και το DNA της Εριέττας

Με τη λίστα των κατηγορουμένων να μεγαλώνει και την κοινωνία να έχει καταστήσει σαφές ότι θέλει την παραδειγματική τιμωρία όλων των ενόχων, η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας επεκτείνεται, μετά και το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων. Παράλληλα, από τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής διαβιβάστηκε ήδη στον εισαγγελέα Εφετών Λάρισας η μαρτυρική κατάθεση του CEO της Hellenic Τrain, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, για την περαιτέρω αξιολόγησή της.

Στο πεδίο της αξιοποίησης στοιχείων, θα σταλεί για ανάκτηση στην Αγγλία το υλικό από τις κάμερες των σταθμών από Θεσσαλονίκη μέχρι Νέους Πόρους προκειμένου να προσδιοριστεί η πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το Μega, τα βίντεο στα οποία είχε καταγραφεί τόσο η πορεία των τρένων όσο και η διαδικασία φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας διαγράφηκαν με το αιτιολογικό ότι το υλικό ουδέποτε ζητήθηκε από τις Αρχές. Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι σύμφωνα με πρόσφατες καταγγελίες των συγγενών των θυμάτων έχουν… εξαφανιστεί τρία από τα βαγόνια του εμπορικού συρμού με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατός ο έλεγχος από τον ειδικό πραγματογνώμονα.

Ρόλο εμπειρογνώμονα αναμένεται να αναλάβει και το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, του οποίου η συνδρομή ζητήθηκε για να προσδιοριστεί αν η ποσότητα ξυλολίου και βενζολίου που βρέθηκαν στον τόπο της τραγωδίας αντιστοιχεί ή όχι σε μεγαλύτερη ποσότητα. Σημειώνεται ότι στο πόρισμά του ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων Βασίλης Κοκοτσάκης κάνει λόγο για εκρηκτικά υγρά και αέρια, η ύπαρξη των οποίων στα τρένα δεν δικαιολογείται.

Βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας δείχνουν μια τεράστια έκρηξη η οποία προηγήθηκε της πυρκαγιάς στα βαγόνια του Intercity 62 και πλέον το ζητούμενο είναι τι ήταν αυτό που την προκάλεσε. «Αυτή η ανάφλεξη σε αυτή την έκταση και χρονική διάρκεια, δηλαδή μία έκταση με διάμετρο 70-80 μέτρων και χρονική διάρκεια περί τα 6 δευτερόλεπτα, δεν είναι δυνατόν να προέρχεται μόνο από τα υλικά των αμαξοστοιχιών», είπε στο Mega ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης.

«Έχουμε ένα μανιτάρι φωτιάς. Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι δεν ήταν εύφλεκτη ύλη; Να είστε σίγουροι ότι δεν θα ήταν νόμιμη, γιατί εάν θα ήταν νόμιμη δεν θα την είχαν βάλει σε ένα τρένο να έρθει στην Αθήνα, θα την είχαν βάλει σε βυτία», είπε ο Θανάσης Κατερινόπουλος.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να σταλεί σε εργαστήρια του Καναδά γενετικό υλικό για να ταυτοποιηθεί η 23χρονη Εριέττα, από την οποία δεν βρέθηκε ίχνος DNA.