Χιλιάδες οι πολίτες που τρόλαραν το mAigov

110.000 ερωτήσεις στον ψηφιακό βοηθό
18:42 - 28 Δεκεμβρίου 2023
odigostoupoliti.eu

«Πώς θα βρω σύντροφο;», «Κουράστηκα, τι να κάνω;» «Είναι η Γη επίπεδη;» είναι μόνο μερικές από τις ερωτήσεις στις οποίες κλήθηκε να απαντήσει τις πρώτες έξι μέρες λειτουργίας του ο mAigov, ψηφιακός βοηθός του Gov.gr, αν και δεν φτιάχτηκε για αυτό. Οι πολίτες, όμως, έδειξαν τη διάθεση να… τρολάρουν και να δοκιμάσουν την ευφυΐα και τις αντοχές του νέου αυτού ψηφιακού εργαλείου.

Στην «παρθενική» της εβδομάδα η εφαρμογή «mAIgov.gr», που καλείται -απαντώντας σε μια γραπτή ερώτηση ή και εκφώνηση- μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης να καθοδηγεί βήμα βήμα τον πολίτη για να βρει την υπηρεσία που αναζητά, βομβαρδίστηκε από συνολικά 110.000 ερωτήσεις πολιτών! Από αυτές, οι 97.000 ερωτήσεις (ποσοστό 89%) αφορούσαν τη λήψη πληροφοριών για διάφορες υπηρεσίες και παροχές του Δημοσίου, ενώ οι υπόλοιπες 13.000 (11%) έκαναν… πλάκα στο μηχάνημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από το σύνολο των 97.000 «μη τρολ» ερωτήσεων που υποβλήθηκαν από τους πολίτες, σε 71.780 περιπτώσεις (74%) η απάντηση που δόθηκε με την «πρώτη» ήταν πλήρως κατανοητή – ικανοποιητική, ενώ σε 25.220 περιπτώσεις (26%) χρειάστηκε και δεύτερη διευκρινιστική ερώτηση. Σε πρώτη ζήτηση βρέθηκαν οι πληροφορίες για τις ταυτότητες (29,61%), τα τέλη κυκλοφορίας (15,3%), τις συνταξιοδοτήσεις (11,99%), το επίδομα θέρμανσης (10,29%), τις υπεύθυνες δηλώσεις (10,43%), την έκδοση διαβατηρίου (9,05%), την έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης (7,09%) και την έκδοση εξουσιοδοτήσεων (6,24%).