Ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Από τον Απρίλιο σε κυκλοφορία ο νέος στόλος- Συμφωνία για παραγωγή 250 οχημάτων σε εργοστάσιο στην Κίνα
15:26 - 10 Νοεμβρίου 2023

Με «κλειδωμένη» τη συμφωνία για την παραγωγή 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων επέστρεψε χθες από την Κίνα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Ξιφαράς, ολοκληρώνοντας με απόλυτη επιτυχία τους ελέγχους ποιότητας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Μεταφορών και η Επιτροπή Παραλαβής Λεωφορείων και Παρελκόμενων του διαγωνισμού, η οποία αποτελείται από στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΟΣΥ ΑΕ, ταξίδεψαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Yutong International Holding στην Κίνα και διαπίστωσαν από κοντά τις δυνατότητες των νέων λεωφορείων.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν ο έλεγχος του πρότυπου λεωφορείου και των παρελκόμενων συσκευών. Δηλαδή του φορτιστή και της κινητής μονάδας έκτακτης φόρτισης, ώστε να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Οι έλεγχοι ολοκληρώθηκαν χθες με επιτυχία και συμπληρώθηκαν τα σχετικά πρωτόκολλα επιθεώρησης του λεωφορείου, με τα οποία ξεκινάει η μαζική παραγωγή των οχημάτων.

Πριν από ακριβώς μία εβδομάδα, στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε στο Πεκίνο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με τη διοίκηση του κινεζικού ομίλου Yutong, συζητήθηκε η πορεία ολοκλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων για την έγκαιρη προμήθεια των λεωφορείων και επιβεβαιώθηκε ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί παραμένουν σταθερά.

Ο Γιάννης Ξιφαράς, μιλώντας στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», υπογράμμισε ότι «σκοπός της επίσκεψης στο εργοστάσιο της Yutong Bus Company, στο Zhengzhou της Κίνας, ήταν ο έλεγχος του πρότυπου ηλεκτρικού λεωφορείου και των παρελκόμενων συσκευών, δηλαδή του φορτιστή και της κινητής μονάδας έκτακτης φόρτισης, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού». Ο γενικός γραμματέας επεσήμανε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την επίσκεψη, διότι «το λεωφορείο όχι μόνο πληροί τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, αλλά περιλαμβάνει επιπλέον εξοπλισμό, ιδιαίτερα χρήσιμο για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Παράλληλα, διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι ότι το λεωφορείο παράγεται σε μια υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής που εξασφαλίζει την ποιοτική κατασκευή όλων των λεωφορείων».

«Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων, εκκινεί η διαδικασία της παραγωγής του συνόλου των 250 νέων λεωφορείων, με στόχο να παραδοθούν έγκαιρα και να είναι διαθέσιμα για το επιβατικό κοινό Αθήνας και Θεσσαλονίκης στα τέλη Απριλίου. Ασφαλώς η προσπάθεια δεν σταματά εδώ. Προχωράμε στην ολοκλήρωση των υπολοίπων τμημάτων του τρέχοντος διαγωνισμού, εργαζόμαστε για την προετοιμασία του επόμενου και υποστηρίζουμε τους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης για την προετοιμασία τους στην υποδοχή των νέων λεωφορείων», κατέληξε.

Με την κυκλοφορία των πρώτων ηλεκτρικών λεωφορείων στις δύο πόλεις προωθείται η βιώσιμη αστική κινητικότητα, εξασφαλίζεται η ενεργειακή αποδοτικότητα και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου, ενώ στο επιβατικό κοινό θα συνεχίσουν να παρέχονται οικονομικά προσιτές μετακινήσεις, με σαφώς υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών.

Στη σύμβαση προβλέπεται επίσης η προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, καθώς και επτά κινητών μονάδων (συστήματα συσσωρευτή-ταχυφορτιστή), με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για τη φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης επιτόπου φόρτισης. Το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 110.825.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ κατά την περίοδο της εγγυημένης λειτουργίας ο ανάδοχος εγγυάται την καλή συντήρηση, αποκατάσταση βλάβης και λειτουργία του αντικειμένου της προμήθειας.

Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης, ύστερα από ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, αποτελεί το πρώτο βήμα στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που προβλέπει την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τους στόλους των συγκοινωνιακών φορέων Αθήνας και Θεσσαλονίκης έως το τέλος της τετραετίας. Άλλωστε η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός του στόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.