Δεκάδες ιδιώτες και τουλάχιστον 17 διεθνείς οίκοι δημοπρασιών φαίνεται πως βρέθηκαν στο στόχαστρο της ρουμανο-ελληνικής συμμορίας παραχαρακτών, οι οποίοι είτε πλαστογραφούσαν υπάρχοντες πίνακες διάσημων καλλιτεχνών είτε εμφάνιζαν πίνακές τους ως μοναδικά κομμάτια που είχαν δωριστεί στον Ρουμάνο δικτάτορα Νικολάε Τσαουσέσκου.
Ιακωβίδης, Παπαλουκάς, Πόλοκ, Βαν Γκογκ, Μονέ και Πικάσο είναι μερικοί από τους καλλιτέχνες που επέλεγε ο 61χρονος «ζωγράφος», πατέρας του εγκεφάλου του σπείρας, ώστε να αντιγράψει ή να χρησιμοποιήσει την τεχνική τους, προκειμένου να δημιουργήσει ανύπαρκτους πίνακες που αποδίδονταν στους ίδιους. Σημειώνεται ότι ο 61χρονος, θεωρείται ένας εκ των κορυφαίων του είδους του, που έχει εντοπιστεί στην Ελλάδα – και όχι μόνο.
Οι πίνακες υποτίθεται ότι δίνονταν ως δώρα, γι’ αυτό και παρέμεναν μέχρι σήμερα άγνωστοι στο ευρύ κοινό. Μάλιστα, προκειμένου να μη δημιουργούν υπόνοιες περί γνησιότητας, συνοδεύονταν από πλαστά, επίσης, πιστοποιητικά αυθεντικότητας και κυριότητας από επιφανείς συλλέκτες, υπεύθυνους πινακοθηκών ή ακόμη και τον ίδιο τον Ρουμάνο δικτάτορα.
Μεταξύ των πλαστών έργων είναι ο πίνακας με τίτλο «Βάζο με λουλούδια» του Γιώργου Ιακωβίδη, ελαιογραφία σε μουσαμά του 1900. Επίσης, ένας πίνακας του Πικάσο του 1930 που συνοδευόταν από πλαστό πιστοποιητικό γνησιότητας, το οποίο ανέφερε ότι «το έργο βρίσκεται επί 15 χρόνια στη συλλογή του στρατηγού Ν.Γ. (Ρουμανία) αποθανόντος στις 29 Σεπτεμβρίου 2002. Ο σημερινός κάτοχος του έργου είναι η κόρη του στρατηγού Ν.Ε.».
Οι τεχνικές παλαίωσης των πινάκων και των εγγράφων που χρησιμοποιούσε ο 61χρονος ήταν εξαιρετικές. Ρόλο αναλάμβανε μετά την κατασκευή των πινάκων ο γιος του, ο 35χρονος φερόμενος ως εγκέφαλος του κυκλώματος που αναλάμβανε να προωθήσει τους πίνακες σε οίκους δημοπρασιών αλλά και σε ιδιώτες συλλέκτες έργων. Ήταν αυτός που πριν από το 2014 σχημάτισε την εγκληματική οργάνωση, καθώς γνωρίζοντας την προσφορά και τη ζήτηση στον χώρο της Τέχνης κατηύθυνε τον πατέρα του, ο οποίος είχε προφανές ταλέντο στη ζωγραφική.
Στην όλη προσπάθεια φαίνεται πως είχε συμμετοχή και η μητέρα του, γόνος οικογένειας με τίτλους ευγενείας στη Ρουμανία, η οποία εμφανιζόταν ως συλλέκτρια, που ισχυριζόταν ότι τα έργα τέχνης τα είχε κληρονομήσει από τον πατέρα της, στρατηγό επί προεδρίας Τσαουσέσκου. Μητέρα, πατέρας και γιος έστηναν ιστορίες μεταβίβασης των έργων από τους ίδιους τους δημιουργούς σε πολιτικά πρόσωπα της εποχής και σε γνωστούς συλλέκτες (Κόμης, Teriade, Αλέξανδρος Ιόλας).
Η επιτυχία των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Οργανωμένου Εγκλήματος της Περιφέρειας Κρήτης είναι τεράστια και έχει παγκόσμιο αντίκτυπο. Τα κέρδη των απατεώνων, σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, ξεπερνούν τα έξι εκατομμύρια ευρώ.