«Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες». Με αυτή τη φράση ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε το στίγμα των κυβερνητικών πρωτοβουλιών στο θέμα των προβληματικών ελληνικών σιδηροδρόμων και των χρόνιων παθογενειών τους. Ο πρωθυπουργός κατά την εισήγησή του στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, όπου παρουσιάστηκε το σχέδιο για τα τρένα και το δίκτυο, ανακοίνωσε την εξυγίανση του ΟΣΕ βάσει του μοντέλου που εφαρμόστηκε στη ΔΕΗ, για να εκλείψει η ανασφάλεια των πολιτών κάθε φορά που επιλέγουν τον σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις τους. Γίνεται σαφές συνεπώς πως η κυβέρνηση επιχειρεί να γυρίσει σελίδα, αναδεικνύοντας την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων ως ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της δεύτερης τετραετίας προσωπικά για τον πρωθυπουργό, το Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Αίτημα το οποίο αποκτά καθολικές διαστάσεις μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Στο χθεσινό υπουργικό έγινε συνολική παρουσίαση του έργου που έχει παραχθεί από το 2019 και των βημάτων τα τελευταία χρόνια και ειδικά την τελευταία διετία για την ανάταξη του σιδηρόδρομου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πέρα από την αναφορά στον σιδηρόδρομο, έκανε ξεχωριστή μνεία στην οικονομία και στον στόχο για ψήφιση και υλοποίηση των μέτρων που ανακοινώθηκαν για το 2025, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχει κάποια απόφαση για τη ΔΕΘ, εκτός του σχεδιασμού πάνω στην κατευθυντήρια γραμμή για περαιτέρω μείωση των φόρων στη μεσαία τάξη. «Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης. Τόνισε ότι η πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου εξελίσσεται, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα εγχώρια διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων, εννοώντας τη ΔΕΗ.
Όσον αφορά το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ και των ελληνικών σιδηροδρόμων, ήταν το πρώτο πρότζεκτ με το οποίο ασχολήθηκε ο Κωστής Χατζηδάκης με την ιδιότητά του ως αντιπροέδρου της κυβέρνησης. Ο ίδιος είχε σχεδόν καθημερινή επικοινωνία με τον αναπληρωτή υπουργό Κώστα Κυρανάκη και βασικά στελέχη του επιτελείου του εργάστηκαν εντατικά με τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών. O εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ είναι μια μεγάλη μάχη με το βαθύ κράτος. Για αυτό βασικό τμήμα του νομοσχεδίου αφορά την εφαρμογή του «μοντέλου ΔΕΗ» στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί. Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην υιοθέτηση των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα θέματα ασφάλειας. Προτού οριστικοποιηθούν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, έγινε άτυπη διαβούλευση με έμπειρα στελέχη του σιδηροδρόμου.
Εφημερίδα Απογευματινή