Προϊόντα made in Macedonia Τhe GReat – Ελληνική διπλωματική και οικονομική αντεπίθεση

Το νέο εµπορικό brand, θα κάνει ορατή την Ελλάδα, σηµατοδοτώντας τα αγαθά της µακεδονικής γης στις διεθνείς αγορές, αλλά και στα duty free
00:27 - 27 Ιανουαρίου 2025

Σε ισχυρό µέσο οικονοµικής διπλωµατίας φιλοδοξεί η κυβέρνηση να εξελίξει το brand «Macedonia The GReat», µε σκοπό να ενισχύσει την εµπορική αντεπίθεση της Ελλάδας απέναντι στη σύγχυση που επικρατεί στο εξωτερικό, αναφορικά µε τα µακεδονικά προϊόντα που συχνά ταυτίζονται µε εκείνα που προέρχονται από τη χώρα της Βόρειας Μακεδονίας. Σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση σχεδιάζει δυναµική αντεπίθεση για την περαιτέρω ενδυνάμωση των µακεδονικών προϊόντων και υπηρεσιών στη διεθνή αγορά και σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κυριακάτικης Απογευµατινής» υπάρχει η πρόταση χρηµατοδότη- σης έργου για την ανάπτυξη Μηχανισµού ∆ιαχείρισης, Προώθησης και ∆ιασφάλισης του Συλλογικού Σήµατος µε δυνητικό τελικό δικαιούχο τον Οργανισµό Βιοµηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), κατόπιν υπόδειξης της Γενικής Γραµµατείας Βιοµηχανίας, ως αρµόδιο φορέα για θέµατα βιοµηχανικής ιδιοκτησίας.

Δικαιούχος ο ΟΒΙ

Πρόκειται για τον Οργανισµό που από κοινού µε το υπουργείο Ανάπτυξης προέβη σε στοχευµένες και αποφασιστικές ενέργειες, µε αποτέλεσµα την ακύρωση, µε απόφαση του Γραφείου ∆ιανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε., του εµπορικού σήµατος «Turkaegean».

Μάλιστα οι πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των προϊόντων της µακεδονικής γης εκκινούν σε µια περίοδο που οι βόρειοι γείτονές µας έχουν επαναφέρει την προ- κλητική ρητορική, µε τον πρωθυπουργό της Β. Μακεδονίας, Κρίστιαν Μίτσκοσκι, να κάνει λόγο από το Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ για «άλυτο και υπαρκτό µακεδονικό ζήτηµα».

Το ζήτηµα των προϊόντων απασχολεί προσωπικά τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τον περασµένο Μάιο σε οµιλία του στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε στην κατοχύρωση του σήµατος, τονίζοντας την αναγκαιότητα να προστατευθούν τα προϊόντα των Μακεδόνων εξαγωγέων. Σκοπός του Μακεδονικού Σήµατος είναι, µεταξύ άλλων, να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης και να αποτελέσει έναν σηµαντικό µοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της εν λόγω γεωγραφικής περιοχής, κα- θιστώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των µελών της δικαιούχου οργάνωσης ευρέως γνωστά στις ευρωπαϊκές και εν γένει ξένες αγορές και συνδέοντας ταυτόχρονα στη συνείδηση των καταναλωτών στις αγορές αυτές τη Μακεδονία µε την Ελλάδα.

Εύλογο το λογοπαίγνιο με το GR (GREECE) στο νέο εμπορικό σήμα

Προβολή και στα αεροδρόµια

Μια σκέψη είναι ακόµη η προβολή καµπάνιας για το σήµα στα duty free καταστήµατα των ελληνικών αεροδροµίων, σε πρώτη φάση, όπου κυρίως τους µήνες µε αυξημένη κίνηση αποτελούν «πέρασα» για εκατομμύρια τουρίστες. Επί της ουσίας το σήµα στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου διακριτικού γνωρίσματος ως µέσου αναγνώρισης, προβολής και διαφήµισης τοπικών παραγωγών και των προϊόντων τους, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιµότητα των τοπικών επιχειρήσεων της Μακεδονίας-µελών του ΣΕΒΕ και των προϊόντων τους µε τρόπο ευκρινή, διαφανή και αδιάβλητο, προς όφελος της εξωστρέφειας, της ασφάλειας δικαίου και του υγιούς ανταγωνισμού. Το Μακεδονικό Σήµα κατοχυρώθηκε ως συλλογικό σήμα στο Γραφείο Σημάτων της Ε.Ε. (European Union Intellectual Property Office) στο Αλικάντε από τον ΣΕΒΕ (Σύνδεσµο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος) που είναι και ο δικαιούχος του σήµατος και η κατοχύρωσή του απο- σκοπεί στη χρήση του ως ενός εργαλείου για την περιφερειακή ανάπτυξη, την εδραίωση της εµπιστοσύνης των καταναλωτών στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχονται µε αυτό και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στα µακεδονικά προϊόντα. Εξάλλου, σκοπός του συγκεκριµένου εµπορικού σήµατος είναι να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης και να αποτελέσει έναν σηµαντικό µοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της εν λόγω γεωγραφικής περιοχής, καθιστώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των µελών της δικαιούχου οργάνωσης ευρέως γνωστά στις ευρωπαϊκές και εν γένει ξένες αγορές.

Κύριο µέληµα της προώθησης του Μακεδονικού Σήµατος είναι να συνδέσει και στη συνείδηση των καταναλωτών στις συγκεκριμένες αγορές τη Μακεδονία µε την Ελλάδα, ούτως ώστε να ανακόψει την πρακτική σε προϊόντα, κυρίως τρόφιµα όπως η ελιά, το ελαιόλαδο, το κρασί και άλλα, που προέρχονται από τα Σκό- πια να πλασάρονται στον διεθνή εμπορικό κόσμο ως τα αυθεντικά αγαθά της µακεδονικής γης. Παρά την κατοχύρωση του συλλογικού σήματος ήδη από το 2021 χρησιμοποιείται από σχεδόν 100 επιχειρήσεις της Μακεδονίας, ενώ ακόμη περίπου 400 βρίσκονται σε διαδικασία ενημέρωσης – επικοινωνίας σχετικά µε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της άδειας χρήσης του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συλλογικό σήµα ΣΕΒΕ «Macedonia The GReat» µπορεί να χρησιμοποιείται από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προ- έρχονται από τη γεωγραφική Περιφέρεια της Μακεδονίας και είναι ή θα γίνουν µέλη του ΣΕΒΕ.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συµεών ∆ιαµαντίδης, µίλησε στην «Κυριακάτικη Α» και εξήγησε ότι το Μακεδονικό Σήµα δηµιουργήθηκε µε στόχο να προστατέψει τα ελληνικά προϊόντα που παράγονται και τις υπηρεσίες που παρέχονται στη Μακεδονία, και να αναδείξει µέσα από την αυθεντικότητα, τη γνησιότητα και την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών των µελών του ΣΕΒΕ την ιστορία και την κληρονομιά του τόπου. «Αυτό που θέλουμε είναι να συμμετέχουμε σε περισσότερες εκθέσεις του εξωτερικού µε το Μακεδονικό Σήμα, ώστε και οι διοργανωτές του εξωτερικού να καταλάβουν ότι ένα µακεδονικό σήμα σημαίνει ελληνική Μακεδονία, ελληνικά προϊόντα, µε όλες τις προδιαγραφές της Ε.Ε.», τονίζει στην «Κυριακάτικη Α» ο κ. ∆ιαµαντίδης.

Στο υπό σχεδιασμό έργο για τον µηχανισµό προώθησης του Μακεδονικού Σήματος, που αφορά 15 µε 20 κατηγορίες µακεδονικών προϊόντων, εντάσσεται η προβολή του µέσω συμμετοχής σε ∆ιεθνείς Εκθέσεις σε χώρες όπου υπάρχει έντονη παρουσία των προϊόντων µε προ- έλευση από τα Σκόπια, εξαιτίας μεταναστών από τη γειτονική χώρα που διαµένουν στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στον Καναδά. Οι υπηρεσίες προώθησης του Μακεδονικού Σήματος θα περιλαμβάνουν την προβολή του στα ΜΜΕ και σε ειδικού τύπου εκπομπές και αφιερώματα, µε σκοπό τη γνωστοποίηση των αξιών του brand «Macedonia The GReat» στο εξωτερικό.

Απογευματινή της Κυριακής