«Γκάζια» Μητσοτάκη για την Αττική Οδό

18:53 - 1 Οκτώβριος 2024

Σήμα για την άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης της Αττικής Οδού στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τα επόμενα 25 χρόνια, εξέπεμψε χθες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. Η σύμβαση βρίσκεται ήδη στη Βουλή και η συζήτηση για την έγκρισή της ξεκινά τα επόμενα 24ωρα, ώστε τις επόμενες ημέρες να περάσει και τυπικά στον Όμιλο Περιστέρη, η εταιρεία του οποίου προσέφερε τίμημα 3,227 δισ. ευρώ -το μεγαλύτερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ- και το οποίο θα κατευθυνθεί εξολοκλήρου στη μείωση του δημόσιου χρέους.

Τα οφέλη

Η αλλαγή του παραχωρησιούχου μετά τις 6 Οκτωβρίου δεν θα έχει άμεσα οφέλη μόνο για τα δημόσια ταμεία, αλλά και για τις εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, καθώς τα διόδια διέλευσης μειώνονται στα 2,50 ευρώ από τα 2,80 ευρώ για πέντε χρόνια (μηδενικό αντίτιμο για τα άτομα με αναπηρία), μετά τα οποία η εταιρεία θα επανακαθορίσει το κόστος των διελεύσεων. «Η νέα σύμβαση διασφαλίζει την πλήρη συντήρηση, την εύρυθμη λειτουργία αυτής της πολύ σημαντικής οδικής αρτηρίας, ακόμα και σε έκτακτες συνθήκες», επισήμανε στην τοποθέτησή του ο πρωθυπουργός.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από την πλευρά της, είναι έτοιμη -όπως αναφέρουν πηγές της- να αναλάβει όποια στιγμή τής ζητηθεί τη διαχείριση της Αττικής Οδού και τις νέες επενδύσεις που προβλέπει η σύμβαση, η οποία παράλληλα δίνει περιθώρια στην εταιρεία να εισαγάγει τη νέα παραχώρηση στο Χρηματιστήριο Αθηνών, είτε ως ανεξάρτητη εταιρεία είτε ως «πακέτο» με τις υπόλοιπες παραχωρήσεις που έχει υπό τον έλεγχό της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει ενισχύσει το αποτύπωμά της στις υποδομές κατά 1 δισ. ευρώ μόνο το τελευταίο τρίμηνο.

«Η στρατηγική μας να καταστούμε ένας εκ των κορυφαίων παιχτών στις υποδομές στην Ευρώπη παράγει ήδη απτά αποτελέσματα», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γ. Περιστέρης, μιλώντας στους αναλυτές την περασμένη Παρασκευή, σημειώνοντας ότι η συνεισφορά του κλάδου των Παραχωρήσεων στις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου θα αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες περιόδους με την εμπορική λειτουργία διαφόρων έργων.

«Αυτό θα ξεκινήσει ήδη από το τελευταίο μέρος του έτους, με την έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού, ακολουθούμενη από την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της Μονάδας Ηλεκτροπαραγωγής με Φυσικό Αέριο στην Κομοτηνή και την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού εντός του 2025, με επόμενα milestones την περίοδο 2026-27 το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι και το 2028 το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό», ανέφερε ο κ. Περιστέρης.

Πώληση-σταθμός

Σταθμός για τον όμιλο αποτελεί η επικείμενη πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, καθώς θα εισπράξει τίμημα 864.000.000 ευρώ, αυξάνοντας τα ταμειακά διαθέσιμα και ενισχύοντας σημαντικά την επενδυτική ισχύ του ομίλου, ενώ παράλληλα θα αφαιρεθούν από τον ενοποιημένο ισολογισμό δανειακές υποχρεώσεις ύψους 1,1 δισ. ευρώ.