Νοσταλγώντας το Δημόσιο

Τώρα, απλώς, να ελπίζουμε η ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως προτείνει η Επιτροπή, να μη γίνει με γνώμονα το πώς προσλάμβανε το ΠΑΣΟΚ
18:30 - 8 Μαρτίου 2025

Πριν από τη μεγάλη συγκέντρωση για τα Τέμπη, είχε κυκλοφορήσει και μία αφίσα, ανάμεσα στις άλλες, που καλούσε τον κόσμο να κατέβει στο συλλαλητήριο. Η αφίσα αυτή, αριστερής, αν όχι κομμουνιστικής, έμπνευσης, καλούσε στην… κοινωνικοποίηση, για να θυμηθούμε μια έκφραση του Ανδρέα Παπανδρέου για τη διόγκωση του δημόσιου τομέα, προς όφελος βεβαίως του κόμματος που θα διόριζε. Η αφίσα αυτή λοιπόν ζητούσε να περάσει η Hellenic Train, που διαχειρίζεται τα του ελληνικού σιδηροδρόμου, στα χέρια του κράτους. Η οποία, ιταλική εταιρεία, ούτως ή άλλως κρατική είναι και επομένως αποδείχθηκε ακόμη μία φορά, με τις ευθύνες που έχει για το δυστύχημα, το πόσο αποτελεσματικός είναι ένας κρατικός φορέας. Που δεν χρειάζεται να είναι και ελληνικός!

Προφανώς, οι εμπνευστές της κοινωνικοποίησης του ΟΣΕ πιστεύουν ότι ως Δημόσιο θα λειτουργεί ο οργανισμός καλύτερα και θα αποφεύγονται τα ατυχήματα, λες και ο σταθμάρχης και οι λοιποί με τις εγκληματικές παραλείψεις τους που προκάλεσαν το δυστύχημα των Τεμπών δεν ήταν δημόσιοι υπάλληλοι!!!

Βεβαίως, η αλήθεια είναι ότι στο πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής για τα ατυχήματα επισημαίνεται ότι στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους για καθένα χιλιόμετρο γραμμής υπάρχουν δύο εργαζόμενοι έναντι 0,5 στη χώρα μας. Οπότε -είναι το συμπέρασμα- υπάρχουν στην Ευρώπη περισσότερα εχέγγυα ασφάλειας σε σχέση με ό,τι συμβαίνει εδώ. Αυτό μπορεί να είναι σωστό -οι αρμόδιοι περισσότερα ξέρουν-, όμως στην Ευρώπη -και δεν εννοούμε την Ιταλία που έχουμε το παράδειγμα της Hellenic Train-, δεν προσλαμβάνουν για να βολέψουν «ημέτερους», έστω και αν είναι άσχετοι, όπως συμβαίνει παραδοσιακώς στην Ελλαδίτσα.

Αυτό σημαίνει, ουσιαστικώς, ότι θα πρέπει στο πλαίσιο των πρόσθετων μέτρων που πρέπει να ληφθούν, και που αφορούν την τηλεδιοίκηση, την εφαρμογή της Σύμβασης 717 και οποιοδήποτε άλλο τεχνικής φύσεως έχει προταθεί από την αρμόδια επιτροπή, να γίνουν και προσλήψεις. Με άλλα λόγια, θα διευρυνθεί κι άλλο ο αριθμός των υπηρετούντων στον σιδηρόδρομο, ενώ και η όλη κατάσταση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους ωθεί στην ανάδειξη και πάλι -έστω και αν αυτό δεν ισχύει- της αποτελεσματικότητας των κρατικών φορέων έναντι των ιδιωτικών.

Έτσι τουλάχιστον θα πουν πολλοί, σίγουρα οι κρατιστές αριστεροί και ασφαλώς όσοι θεωρούν ότι το Δημόσιο με τη μονιμότητα που εξασφαλίζει είναι ένα καλό αποκούμπι επαγγελματικής αποκατάστασης. Να προσθέσουμε στους οπαδούς του Δημοσίου και το κόμμα που… εν τη πολυετή βασιλεία του το είχε κάνει (το Δημόσιο) δεξαμενάρα δυνητικών ψηφοφόρων και βολέματος των «ημετέρων». Ας μην ξεχνάμε βεβαίως ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σε κρατική εταιρεία, που φέρει ευθύνη για ό,τι συνέβη, παρέδωσε τον ΟΣΕ.

Τώρα, απλώς, να ελπίζουμε η ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως προτείνει η επιτροπή, να μη γίνει με γνώμονα το πώς προσλάμβανε το ΠΑΣΟΚ στο Δημόσιο. Το κόμμα που κατέστρεψε την κρατική μηχανή και που μπόλιασε με τις αντιλήψεις της καλοπέρασης τους σταθμάρχες στους οποίους οφείλεται, κυρίως, το δυστύχημα…

Ίσως είναι χρήσιμα, για να μην ξεχνιόμαστε, μερικά παραδείγματα για την ανικανότητα του Δημοσίου. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, ιδιωτικές βεβαίως, είχαν καταβάλει σε δύο μέρες (!) προκαταβολή στους κατόχους σπιτιών που κάηκαν στο Μάτι και οι οποίοι είχαν ασφαλισμένα τα σπίτια τους. Τα επιδόματα πρώτης ανάγκης του Δημοσίου προς τους πυρόπληκτους, έναν μήνα μετά, ήταν ακόμη χαμένα μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων!!! Κάπως έτσι κάποιοι πιστεύουν ότι οι σιδηρόδρομοι θα λειτουργούν ασφαλέστερα αν ανήκαν στο Δημόσιο.

Θυμάμαι πως όταν στα χρόνια πάλι της κρίσης είχαμε εκείνο το γενικευμένο μπλακ άουτ της ΔΕΗ στην Αττική, που αποδόθηκε σε αστοχία υλικού, το συνδικαλιστικό όργανο της δημόσιας αυτής επιχείρησης -στην οποία εξακολουθεί το κράτος να έχει την πλειονότητα των μετοχών- αιτιολόγησε το συμβάν με την κακή συντήρηση, η οποία οφείλεται στην… έλλειψη προσωπικού. Δηλαδή, να προσληφθούν κι άλλοι!!!

Δεν γνωρίζω αν η κυβέρνηση θα κάνει το σφάλμα πλην των κυρώσεων στη Hellenic Train, για τις όποιες ευθύνες της στο τραγικό συμβάν, να θελήσει να ικανοποιήσει την αριστερή απαίτηση για να περιέλθουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι αποκλειστικά στο Δημόσιο και πάλι. Να γίνουν προσλήψεις προκειμένου να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν, αλλά να μην είναι μάγειροι σε πλοία. Όπως ήταν ένας που είχε προσληφθεί ως ηλεκτρολόγος και όταν έγινε μπλακ άουτ στο Ζάππειο Μέγαρο, την ημέρα συσκέψεως κορυφής επειδή είχαμε την προεδρία της ΕΟΚ, αυτός είπε όταν τον φώναξαν να διορθώσει τη βλάβη: «Μα εγώ είμαι μάγειρας, αλλά μόνο αυτή η θέση του ηλεκτρολόγου ήταν κενή για να με προσλάβουν»!!!

Εφημερίδα Απογευματινή