Από την ηµέρα που µπήκε η τηλεόραση και στην ελληνική ζωή, σχεδόν όλα πήραν τον δρόµο της θεατροποίησης. Ακόµη και οι εφηµερίδες έπεσαν στη σχετική παγίδα και άρχισαν να οπτικοποιούνται, µε περισσότερες φωτογραφίες σε σχέση µε το παρελθόν και σε βάρος του κειµένου. Η επικράτηση της εικόνας συνέβαλε στο να γίνονται ελκυστικοί οι καβγάδες στις συζητήσεις στην τηλεόραση, για να µην πούµε ότι αυτές ακριβώς οι αντιπαραθέσεις, που προσείλκυαν το έντονο ενδιαφέρον ενός αδηφάγου κοινού, ενδεχοµένως σε ορισµένες περιπτώσεις να ήταν τεχνητές, χάριν της µεγαλύτερης τηλεθέασης. Από την «εξέλιξη» δεν θα µπορούσε να µείνει ανεπηρέαστη και η πολιτική, από τη στιγµή που συνεδριάσεις του Κοινοβουλίου γίνονταν κτήµα και των πολιτών, µέσω της τηλεοπτικής προβολής. Η οποία, ακολουθώντας την πρακτική που λέει ότι οι καβγάδες φέρνουν τηλεθέαση, φρόντιζε ώστε οι τηλεθεατές να βλέπουν τις αντιπαραθέσεις στο Κοινοβούλιο και ειδικώς αυτές που έδειχναν τους πατέρες του Εθνους να..ξεκατινιάζονται. Αλλωστε, είναι γνωστό ότι το κοινό διψάει για… αίµα και σπέρµα.
Ο σχετικός πρόλογος είναι αναγκαίος για να ερµηνευθούν και ορισµένες τάσεις που αναδεικνύονται από τις έρευνες για τις διαθέσεις της κοινής γνώµης σε θέµατα πολιτικής. Πράγµατι, σε δύο τελευταίες δηµοσκοπήσεις (Metron Analysis και ALCO) διαπιστώνουµε ορισµένες ενδιαφέρουσες κοινωνικές τάσεις, οι οποίες είναι και αντιφατικές. Και γι’ αυτό επιβεβαιώνουν και την παρατήρηση στον πρόλογο περί θεατροποίησης ακόµη και της πολιτικής ζωής. Λ.χ. στις δηµοτικότητες των πολιτικών αρχηγών προηγείται, µε σηµαντικό ποσοστό, αρχηγός κόµµατος που διακρίνεται για ακραίες εκφράσεις και για πολιτικό ακτιβισµό, που συνθέτουν κάποιες παραστάσεις εντός και εκτός Βουλής.Τις οποίες προφανώς µέρος της κοινωνίας τις θεωρεί προσόν.
Μία άλλη ερµηνεία είναι ότι διασκεδάζει, για να αναδεικνύει πρώτο σε δηµοτικότητα τον επικεφαλής κόµµατος που φωνάζει περισσότερο και τσακώνεται συχνότερα. Και η εκδοχή µάλλον επιβεβαιώνεται από τα εξής δύο στοιχεία που υπάρχουν σε αµφότερες τις δηµοσκοπήσεις. Στη δηµοσκόπηση που βγάζει πρώτο σε δηµοτικότητα τον κορυβαντιώντα πολιτικό αρχηγό, καταλληλότερος για πρωθυπουργός δεν είναι βεβαίως αυτός, αλλά ο τρίτος σε δηµοτικότητα Κυριάκος Μητσοτάκης. Και στην άλλη έρευνα, της ALCO, αναδεικνύουν οι πολίτες ότι δεν υπάρχει αξιόπιστη εναλλακτική λύση για την κυβέρνηση. ∆ηλαδή στον χώρο της αντιπολίτευσης δεν υπάρχει κόµµα ή συνασπισµός που η κοινωνία να εµπιστεύεται για να του παραδώσει την εξουσία!
Ο θόρυβος κάνει κακό στην ακοή. Γενικά, κάθε θόρυβος δεν σηµαίνει ότι οδηγεί και στην επιτυχία. Πολύ περισσότερο στην πολιτική, όπου οι ψηφοφόροι µπορεί να κάνουν την πλάκα τους όσο δεν κινδυνεύουν, αλλά που σωφρονίζονται όταν διαπιστώνουν ότι αυτοί τους οποίους κάνουν χάζι µόνο στα βράχια µπορεί να τους πετάξουν.
Κυριακάτικη Απογευματινή