Η μοναρχία στην Ελλάδα έχει και ληξιαρχική πράξη θανάτου. Διπλή μάλιστα. Μία με το δημοψήφισμα της χούντας, το οποίο ήταν κατά τα άλλα κατευθυνόμενο, και μία άλλη με το δημοψήφισμα όταν αποκαταστάθηκε η Δημοκρατία στη χώρα μας. Θα λέγαμε επίσης ότι επισφραγίστηκε αυτή η ληξιαρχική πράξη και με δηλώσεις του Κωνσταντίνου περί σεβασμού της βούλησης του ελληνικού λαού και ότι δεν υπήρχε πρόθεση από πλευράς της τέως βασιλικής οικογένειας για παλινόρθωση της μοναρχίας. Μέχρις εδώ καλά. Δόθηκε, όπως άλλωστε επιβαλλόταν, η ελληνική ιθαγένεια στους απογόνους του Κωνσταντίνου και έληξε επίσης μία άλλη πολυετής εκκρεμότητα.
Αυτά δεν γράφονται χάριν μιας ιστορικής απλώς ανασκόπησης αλλά με συγκεκριμένη αφορμή. Μετά τον θάνατο του Κώστα Σημίτη, κυρίως, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρωτίστως στο TikTok, που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα, αναρτώνται σε σταθερή βάση είτε σκηνές από το βασιλικό παρελθόν είτε στιγμιότυπα από τους γιους του Κωνσταντίνου και ιδιαιτέρως του Παύλου. Είναι αναρτήσεις με σαφή στόχο, που είναι λες και προλειαίνεται το έδαφος και προειδοποιείται η κοινή γνώμη για μία προοπτική από αυτές που επιτρέπει η λειτουργία ενός δημοκρατικού πολιτεύματος. Τι εννοούμε; Ότι σε δημοκρατικό πολίτευμα επιτρέπεται, με βάση τις προϋποθέσεις του Συντάγματος, η δημιουργία κόμματος από οιονδήποτε Έλληνα πολίτη. Και ο Παύλος είναι πλέον Έλληνας πολίτης. Αυτοί δε που προλειαίνουν το έδαφος θεωρούν ότι στην αντίληψη της κοινής γνώμης δεν μπορεί να έχει αρνητικότερες σκέψεις μία τέτοια προοπτική σε σχέση με αυτό που πιστεύουν για το κόμμα πίσω από το οποίο βρισκόταν η ηγεσία της έκνομης Χρυσής Αυγής.
Οι προθέσεις του γιού του Κωνσταντίνου δεν είναι γνωστές ακόμη, εντούτοις προφανώς κολακεύεται από τη διαπίστωση ότι υπάρχουν ακόμη οπαδοί, ύστερα από τόσα χρόνια, της βασιλικής οικογένειας. Και αυτό αποτελεί στη σκέψη κάποιων μία καλή αφορμή ώστε να προετοιμάζουν το έδαφος για μια εμπλοκή του Παύλου στην πολιτική.
Προ δύο ετών αναφορικά με τις προθέσεις του το περιβάλλον του είχε διαψεύσει το ενδεχόμενο ανάμειξής του με την πολιτική, υπό την έννοια είτε ότι ο ίδιος θα ίδρυε κόμμα είτε ότι θα βρισκόταν πίσω από κάποιο άλλο. Όμως η περαιτέρω αναφορά της σχετικής ανακοίνωσης, που δικαιολογούσε τη μη ανάμειξη του Παύλου στην πολιτική, προκαλούσε εύλογα ερωτηματικά. Και αυτό διότι ανέφερε ότι «η αρχή της οικογένειας συνολικά είναι πως δεν είναι δυνατόν ο Παύλος ή οποιοδήποτε άλλο μέλος της οικογένειας να εκπροσωπεί μόνο ένα κομμάτι του λαού. Αυτό θα συνέβαινε με την ίδρυση ενός κόμματος ή ενός πολιτικού φορέα, κάτι που κανείς δεν επιθυμεί». Και τα ερωτήματα δημιουργούντο από τη στιγμή που η μη εκπροσώπηση όλου του λαού αλλά μόνο ενός τμήματός του παραπέμπει είτε στη βασιλεία είτε στην Προεδρία της Δημοκρατίας!
Μία άλλη δε αφορμή, τουλάχιστον όπως αυτοί κρίνουν, είναι ότι ορισμένα από τα κόμματα που βρίσκονται στον δεξιό της Νέας Δημοκρατίας χώρο έχουν απομυθοποιηθεί με όσα υποστηρίζουν ή με το περιεχόμενο της ρητορείας των επικεφαλής τους. Επομένως γιατί να μην υπάρχει χώρος και για ένα άλλο κόμμα, η σοβαρότητα πάντως του οποίου θα δοκιμαζόταν στην πράξη, οπότε μέχρι τη δοκιμασία αυτή, όπως συνέβη και με τα προαναφερθέντα κόμματα, οι προοπτικές ενός σχηματισμού υπό τον Παύλο είναι καλές.
Υπολογίζουν ακόμη οι προωθούντες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυτή την προοπτική ότι σε συγκεκριμένες Περιφέρειες, όπου οι βασιλικές ψήφοι ήταν ιδιαιτέρως υπολογίσιμες, και μάλιστα στα νότια της Πελοποννήσου, ένα τέτοιο κόμμα έχει προοπτική, μεγαλύτερη μάλιστα από αυτή που έχουν τα σημερινά κόμματα που κινούνται στη Δεξιά και στην άκρα Δεξιά.
Υπενθυμίζεται ότι την εποχή που είχε βγει η ανακοίνωση από το περιβάλλον του Παύλου, που διέψευδε την ανάμειξή του στην πολιτική, ο εκδότης φιλοβασιλικού περιοδικού είχε μιλήσει στον τηλεοπτικό σταθμό Mega και είχε ανακοινώσει ότι θα αποστελλόταν προσωπική επιστολή στον Παύλο, στην οποία θα αναφερόταν η ισχυρή θέληση ανθρώπων που επιθυμούν να δουν είτε τον ίδιο να αναμειγνύεται στην πολιτική είτε να δώσει το χρίσμα σε κάποιον να ιδρύσει κόμμα!
Στις σχετικές δηλώσεις στον τηλεοπτικό σταθμό γινόταν αναφορά σε αυτούς που υποτίθεται ότι θέλουν να αναμειχθεί ο Παύλος με την πολιτική, στους οποίους περιλαμβάνονταν σωματεία, πανεπιστημιακοί αλλά και πολίτες…